Przejdź do treści
  • GŁÓWNA
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
  • GŁÓWNA
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
Facebook Youtube Instagram

AM CYCLING – najlepsze spodenki rowerowe dla kobiet?

  • 25/10/2023
  • 4 komentarzy
POSTAW KAWE
5
(12)

Jakie są najlepsze rowerowe spodenki dla kobiet?
Takie, które mają odpinane szelki.
Jaki jest najpraktyczniejszy ficzer w spodenkach, który bardzo przydaje się w trakcie jazdy zarówno na krótszych jak i dłuższych dystansach?
Kieszonki cargo.
Jak długo trzeba było czekać na kobiece spodenki posiadające te dwie cechy?
Oj zdecydowanie za długo :)
Ale na pewno było warto
.

AM CYCLING – poznajmy się

AM CYCLING to młoda polska marka odzieżowa, która pojawiła się na rynku kilka lat temu.
Ania i Marcin – jej twórcy – to bardzo aktywni kolarze startujący w długodystansowych zawodach ultra.
Rzeczy, które tworzą, są więc zaprojektowane z myślą o wysokiej funkcjonalności i wygodzie w trakcie długotrwałego użytkowania.
W ofercie firmy nie ma miliona produktów. Widać, że Ania i Marcin zdecydowanie idą na jakość a nie na ilość. Co więcej! Robią krok do przodu i starają się tworzyć własne projekty, a nie tylko produkować kolejne bibsy i kolejne koszulki takie same jak wszyscy tylko w innym kolorze.
Jednym z takich produktów jest np. kurtko-kamizelka 2w1, która ma za zadanie ograniczyć ilość zabieranych na rower rzeczy a zapewnić funkcjonalność, jak sama nazwa wskazuje, kurtki i kamizelki jednocześnie.

Nie bez powodu zaczęłam ten tekst pytaniem o odpinane szelki oraz kieszonki cargo w damskich spodenkach. Bowiem drugim elementem kolekcji AM CYCLING, który wzbudził moje zainteresowanie już jakiś czas temu są właśnie damskie rowerowe spodenki, które posiadają te dwie ważne cechy, co sprawia, że są unikalnym produktem na rynku.

Jeśli nie chce Ci się czytać tego tekstu, to już możesz kliknąć i je sobie zamówić, a uwierz mi, będziesz zadowolona na 200% – Damskie spodenki AM Cycling Cargo Ultra Detachable

Aby była jednak miedzy nami jasność. Spodenki i bluzę otrzymałam do testów od Ani i Marcina. Za tekst dostanę pieniądze. Jednak mojej opinii kupić się nie da. Wszystko co tu przeczytacie jest wrażeniem z użytkowania zestawu spodenki+kurtka. Twórcy AM Cycling nie mieli żadnego wpływu na treść tej recenzji. Zaryzykowali.

am cycling

Damskie spodenki AM CYCLING Cargo Ultra Detachable #2

A więc doczekałyśmy się. Mamy kobiece spodenki rowerowe z kieszeniami i odpinanymi szelkami.
Jeżdżę w nich od dwóch miesięcy. Zrobiłam kilkanaście krótkich kilkugodzinnych wyjazdów oraz jeden konkretny długodystansowy test w Toskanii podczas przejazdu trasą L’Eroica

Oto moje przemyślenia.

Materiał i wkładka

Spodenki wykonane są z nieco grubszego i mięsistego materiału. Są niesamowicie miłe w dotyku. W opisie na stronie przeczytamy, że jest to poliamidowa dzianina a nie klasyczny poliester. Korzyści jakie daje nam poliamid to:
– większa trwałość,
– większa odporność na przetarcia
– lekka kompresja.
Czyli spodenki powinny wytrzymać więcej i dłużej niż tradycyjne poliestrowe.

Zastanawiałam się czy charakter materiału będzie miał wpływ na odczucia termiczne i czy np jazda w wysokich temperaturach nie będzie dyskomfortem. Wrześniowe temperatury były dość wysokie i wyjazd do Toskanii też pozwolił na sprawdzenie spodenek w wyższych temperaturach. Na razie nie potrafię jednoznacznie określić, czy specyfika materiału nie sprawia, że w wyższych temperaturach będzie nam zwyczajnie ciepło i przewiew będzie mniejszy niż w spodenkach nazwijmy to „tradycyjnych”.

wkładek


Wkładka to jeden z topowych modeli Elastic Interface. Jest przystosowana do wyjątkowo długich godzin spędzonych na siodełku. 
„Wkładka ma otwory wentylacyjne z przodu, aż 11 mm grubości z tyłu i do 200 kg/m3 gęstości. Gęstość i grubość wkładki rosną w miejscach najbardziej obciążonych, czyli tam gdzie Twoje kości opierają się na siodełku.„

Bardzo lubię wkładki tego producenta i moja pupa także za nimi przepada. Dlatego nie było zdziwieniem, że pierwsze i każde kolejne odczucia z jazdy w tych spodenkach były bardzo pozytywne.
Wkładka nie jest gruba, czego nie ciepię, jest dobrze wentylowana i dobrze dopasowuje się do ciała.

Krój i rozmiar

Mam 162 cm wzrostu, ważę 57 kg. Testowane spodenki były w rozmiarze M.
Niestety nie miałam możliwości przymierzenia mniejszej eSki. Jednak na podstawie odczuć z M mam wrażenie, że jestem jak zawsze pomiędzy rozmiarami. Spodenki w rozmiarze S byłyby nieco ciaśniejsze i jak piszą producenci, zgodnie z założeniem, lekko kompresyjne. Nie przepadam za kompresją, więc wybór większego rozmiaru był chyba dobry.

Krój jest wygodny. Spodenki dobrze dopasowują się do ciała. Wpływ na to ma pewnie całkiem spora ilość paneli z jakich są zbudowane. Kieszenie na nogawkach oraz na plecach umiejscowione są bardzo ergonomicznie (co nie jest takie oczywiste we wszystkich spodenkach). Łatwo się do nich sięga.

POSTAW KAWE

Szerokie szelki, nie zwijają się. A zapięcie z tyłu to game changer dla każdej kobiety. Ale o tym pisać będę w innym akapicie.

Mankiety na końcach nogawek są szerokie i lekko podsilikonowane. Najdłuższa trasa jaką w nich zrobiłam to 212 kilometrów L’Eroici w Toskanii
Po tych kilometrach nie stwierdziłam żadnych otarć czy odparzeń, co czasem ma miejsce w przypadku długich jazd.

Będąc przy nogawkach to chyba wolałabym gdyby były minimalnie dłuższe. Lubię takie sięgające praktycznie kolan. Ale to wiadomo, kwestia upodobań i przyzwyczajeń, więc ciężko rozpatrywać w kategorii plusów czy minusów.

Spodenki AM Cycling
Czy stoję na hałdzie i prezentuję się w samej bieliźnie? Być może :)
Spodenki rowerowe z odpinanymi szelkami
Kto raz spróbował kieszeni cargo, ten nigdy nie wróci do spodenek bez nich.
Spodenki AM Cycling
Mankiet ma elementy silikonowe.
Spodenki AM Cycling
Krój spodenek jest przemyślany i wygodny.

Odpinane szelki

Nie skłamię, gdy powiem, że odpinane szelki w spodenkach to u mnie must have od dobrych kilku lat.
Rzadko kiedy decyduję się na jazdę w spodenkach nie dających możliwości szybkiego i sprawnego udania się na stronę.
Systemów jest kilka – jedna klamra, dwie klamry, specjalny wysokonaciągliwy materiał szelek, zamek odpinany z tyłu.

W przypadku spodenek AM Cycling mamy dostępne dwa rozwiązania.
Pierwsze to spodenki z jedną szelką z przodu oraz dwiema, które posiadają klamrę z tyłu.
Drugie rozwiązanie to dwie szelki z przodu i jedna z klamrą z tyłu.
Kiedyś koncepcja jednej szelki z przodu bardzo do mnie przemawiała. Jednak po testach różnych rozwiązań skłaniam się do koncepcji klasycznej, czyli takiej jak na poniższych obrazkach i w testowanych spodenkach.

Klamra z Fidlocka działa bardzo sprawnie i odpina się ją bardzo wygodnie. Jej funkcjonalność mocno skraca czas potrzebny na ściągnięcie spodenek i skorzystanie z toalety lub krzaczków.
Jedyna rzecz, która mogłaby być poprawiona to wielkość. Klamra sprawia wrażenie całkiem dużej.

Czego się obawiałam, to sytuacji, że klamra będzie powodować otarcia na plecach. Dzieje się tak w przypadku bardzo podobnych spodenek Raphy.
Co ciekawe, do tej pory nie odczułam i nie zarejestrowałam takiego problemu. Możliwe że jest to spowodowane jej ulokowaniem. W spodenkach Raphy klamra jest niżej i trafia na miejsce kieszonek rowerowych. Ładunek z kieszonek naciska na klamrę i powoduje otarcia. w spodenkach AM Cycling klamrę mam wyżej i wspomniany problem na razie się nie pojawił.

Spodenki AM Cycling
Klamra daje supermoc!
Spodenki rowerowe z odpinanymi szelkami
Magnetyczna klamra łatwo się odpina i zapina.
Spodenki AM Cycling
Jeśli nigdy nie miałaś takich spodenek to czym prędzej spróbuj :)
Spodenki rowerowe z odpinanymi szelkami
W rozmowie w Marcinem dowiedziałam się, że w planach jest obniżenie klamry tak, by była na wysokości materiału i to będzie zapobiegać otarciom. W testowanych spodenkach, jak widać na zdjęciach, klamra jest nad materiałem.

Kieszenie cargo

Kieszonki cargo to drugi najważniejszy ficzer tych spodenek.
Niesamowicie wygodne rozwiązanie pozwalające na przewożenie rzeczy, do których potrzebujemy szybkiego dostępu. Żel, batonik, telefon, chusteczki, kamera i co tylko sobie wymyślisz.
Wszystko to zmieści się do dwóch kieszeni na nogawkach oraz dwóch ulokowanych z tyłu na plecach.
Jeśli ktoś nie lubi kolarskich koszulek z kieszonkami ten też pewnie sięgnie po te spodenki.
Ja wykorzystuję je głównie do wożenia w nich telefonu i kamery, którą kręcę vlogi, a na ultramaratonach to niezastąpiony schowek na batony a potem na papierki po zjedzonych batonikach.

Jak pisałam już wcześniej. Kieszonki ulokowane są w ergonomicznym miejscu, dobrze się do nich sięga. Są wykonane z wytrzymałego rozciągliwego materiału, czegoś w rodzaju siateczki. Są bardzo pojemne i stabilnie utrzymują rzeczy w środku. Kieszonki w spodenkach AM Cycling mają dodatkowo zakładkę zapobiegającą wypadaniu rzeczy ze środka.

To naprawdę działa i coraz rzadziej jeżdżę w spodenkach nie mających kieszonek.

Spodenki rowerowe z kiszeniami cargo
Kieszonki na udach są niesamowicie funkcjonalne.
Tylna kieszeń
Tylne przydadzą się też osobom, które jeżdżą na rowerze w zwykłych T-shirtach.
Na ultramaratonach każde miejsce do włożenia „czegoś” się przyda.

Wrażenia z jazdy

Tytułem podsumowania.
Spodenki AM Cycling stały się ostatnio spodenkami mojego pierwszego wyboru. Gdy szykuję się na wyjazd i sięgam do szuflady, to zazwyczaj wyciągam właśnie je.
Są wygodne, świetnie leżą, dobrze się w nich czuję.

Nie są bez wad – duża klamra, trochę za krótkie nogawki, moje bycie między S i M, ale to naprawdę produkt warty waszej uwagi.

Produkt warty jest też swojej ceny. Bo o cenie warto wspomnieć na koniec. Jest ona wyjątkowo korzystna w porównaniu do istniejącej na rynku konkurencji. Spodenki kosztują 550 zł, co jest naprawdę znakomitą ofertą jeśli weźmiemy pod uwagę cechy i jakość oferowanego produktu.
Niemałym argumentem będzie też fakt, że AM Cycling to polska firma szyjąca w Polsce a rodzimy biznes warto oczywiście wspierać.

Damskie spodenki Am Cycling

Testowy Bonus: Jesienno Zimowa Kurtka Damska Plum

Razem ze spodenkami do testów otrzymałam rowerową kurtkę na jesienno-zimowe temperatury.
Póki co, dzięki łaskawości aury, niewiele w niej jeździłam (zaledwie trzy razy), ale myślę, że warto zrobić Wam chociaż jej krótką prezentację.

Kurtka uszyta jest z dwóch rodzajów materiału. Przód, rękawy oraz stójka jest z dzianiny z membraną zero-wind. Tył wykonany jest z dzianiny która jest elastyczna i oddychająca.
Dzięki takiemu zabiegowi z przodu chronieni jesteśmy przed wiatrem, a tył odpowiedzialny jest za utrzymanie odpowiedniej wentylacji i termiki.

Na co zwróciłam uwagę podczas pierwszego kontaktu z tym produktem, to fakt, że materiał z tyłu jest przyjemnie milusi. Nie nie przesadzam. Jest mięciutki jak kaczuszka :)

Druga rzecz, to fakt, że materiał jest barwiony. Co przejawia się tym, że gdy go naciągniemy to pokazują się białe nitki. Nie jest to jakimś większym minusem. Po prostu ten typ tak ma.

Kurtka Jesienno Zimowa Damska Plum

Kurtka ma bardzo wygodny krój. Z przodu jest trochę krótsza i nieco węższa, by w trakcie jazdy, gdy jesteśmy nachyleni nad kierownicą nie robiły nam się pufy. Nie wiem jak to nazwać profesjonalnie. Ale mam nadzieję, że wiecie, o czym piszę. Gdy kurtka lub koszulka rowerowa ma z przodu za dużo materiału, to w trakcie jazdy, gdy przybieramy pozycję na rowerze materiał się wybałusza i faluje. To ani dobrze nie wygląda, ani nie jest wygodne.

Kurtka jest zapinana na zamek. Nie wiem czy w przypadku takiego produktu nie byłoby dobrym pomysłem zastosowanie zamka dwustronnego, który możemy odpinać od góry lub od dołu. Wtedy na podjazdach mamy większą możliwość wentylacji i przez to regulowania ciepła.

Na plecach mamy do dyspozycji aż cztery kieszenie, w tym jedną zapinana na zamek. To bardzo przydatna funkcjonalność. Kieszonki są pojemne i sięga się do nich bardzo wygodnie.

Zdecydowany plus należy się za elementy odblaskowe znajdujące się na wykończeniu kieszonek.

Pierwsze wrażenia z korzystania z tej kurtki są bardzo pozytywne.
Przy temperaturze ok 12-14 °C stopni przy wysiłku o niskiej intensywności jeździłam w niej mając pod spodem tylko potówkę.
Przy temperaturze ok 9°C przy wysiłku o niskiej intensywności włożyłam pod spód lekką bieliznę termo z długim rękawem. Ale wiadomo, tego rodzaju zestawy to mocno indywidualna sprawa i trzeba testować samemu.

Koniec października i listopad zapowiada już bardziej jesienne temperatury. Więc długodystansowa opinia pojawi się tu pewnie za miesiąc lub dwa.

Kurtka Jesienno Zimowa Damska Plum
Kurtka Jesienno Zimowa Damska Plum
Kurtka Jesienno Zimowa Damska Plum
Kurtka Jesienno Zimowa Damska Plum
Kurtka Jesienno Zimowa Damska Plum

Czy ten wpis był pomocny?

Kliknij gwiazdkę!

Średnia ocena 5 / 5. Oceniłeś wpis 12

Brak ocen. Bądź pierwszy!

Chcesz więcej?

Zajrzyj na moje inne kanały!

Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

Powiedz, jak mogę to zmienić?

Chcesz więcej takich materiałów?
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Picture of Dorota Juranek

Dorota Juranek

Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
Wszystkie wpisy »

komentarze

4 Responses

  1. Dr J pisze:
    25 października 2023 o 15:44

    Całkowicie się zgadzam – zdecydowanie za długo trzeba było czekać na pojawienie się kieszeni w rowerowch spodenkach. Chyba się producenci za bardzo zapatrzyli w pro kolarzy – oni mają support na trasie to im kieszenie niepotrzebne.
    Lata temu zrezygnowałem z jeżdżenia w takich spodenkach kolarskich właśnie przez brak kieszeni. Fajnie, że coś się w tym temacie zmienia.

    Natomiast zastanawiam się nad jeżdżeniem w bibach – gaciach z szelkami. Naprawdę zwykłe spodenki bez szelek są tak bardzo niewygodne? Niby uciskają na brzuch za bardzo? Jeździłem kiedyś w bibach i mi to nie podeszło właśnie przez szelki. Niewygodnie się takie spodenki zakłada. Wolę zwykłe z gumką i bez szelek.

    Odpowiedz
  2. Marcin pisze:
    9 listopada 2023 o 19:11

    Ten uczuć kiedy czytasz tekst sponsorowany i jednocześnie widzisz prośbę „postaw kawę”.

    Odpowiedz
    1. Dorota Juranek pisze:
      9 listopada 2023 o 20:05

      Ta satysfakcja, gdy ktoś stawia ci kawę z komentarzem – dzięki za polecenie najlepszych spodenek jakie kiedykolwiek miałam.
      Po makale!

      Odpowiedz
  3. Ana pisze:
    27 stycznia 2025 o 18:18

    Jak sprawdza się kurtka? Zastanawiam się nad kupnem

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przeczytaj też to

warszawa gdańsk trasa rowerowa
bikepacking

Warszawa – Gdańsk czyli dobry pomysł na długi weekend

0 (0) Warszawa – Gdańsk: Trzy dni, 450 kilometrów, hamak zamiast hotelu i szum lasu

więcej »
15 maja 2025 Brak komentarzy
szlak wokół zalewu szczecińskiego
bikepacking

Rowerowy Szlak Wokół Zalewu Szczecińskiego – wszystko, co musisz wiedzieć

4.8 (8) Szlak Wokół Zalewu Szczecińskiego robi się coraz popularniejszy. Warto go przejechać zanim na

więcej »
24 kwietnia 2025 Brak komentarzy
liv langma advanced
recenzje

Liv Langma Advanced Pro – rower szosowy dla dziewczyny

5 (1) W świecie rowerów szosowych, gdzie każdy detal ma znaczenie, Liv Langma Advanced Pro

więcej »
15 kwietnia 2025 Brak komentarzy
porady

Jak wyprać puchową kurtkę? Poradnik krok po kroku.

5 (3) W życiu każdego z nas przychodzi taki moment, że twoja ulubiona puchowa kurtka,

więcej »
3 kwietnia 2025 Jeden komentarz
WIĘCEJ
Facebook Youtube Instagram
Postaw mi kawę na buycoffee.to

© 2023  All rights reserved.
Dorota Juranek Mamba On Bike
NIP 6342577792