MSR Hubba Hubba Bikepack to nowy namiot w kolekcji popularnego producenta sprzętu outdoorowego. W oparciu o dotychczasowe doświadczenia, w odpowiedzi na potrzeby rowerzystów wreszcie stworzony został namiot, którego przemyślane funkcje mają ułatwić obozowe życie fanów dwóch kółek, niezależnie na jakim rowerze podróżują.
Do tej pory rzadko kiedy podróżowałam z namiotem. Zazwyczaj, by ograniczyć wagę wożonego ze sobą sprzętu, na biwaki zabierałam bivy baga. Skoro jednak powstał namiot dedykowany bikepakersom, to czemu by go nie wypróbować.
Namiot otrzymałam od polskiego dystrybutora marki MSR firmy Paker.pl
Zabrałam go ze sobą na wyprawę bikepackingową do Hiszpanii. Była to znakomita okazja do sprawdzenia go w dość wymagających warunkach.
Chciałabym abyście traktowali ten materiał jako prezentację produktu. Po zaledwie jednej wyprawie nie chciałabym nazywać tego testem. Na tego typu materiał przyjdzie czas, może w przyszłym roku.
Jeżeli po przeczytaniu tego artykułu będziecie zainteresowani kupnem tego namiotu, odwiedźcie stronę producenta – MSR Hubba Hubba Bikepacking
Na hasło MAMBA20BIKE otrzymacie -20% zniżki od ceny katalogowej.
Nie czerpię żadnych korzyści z tej sprzedaży.
Specyfikacja
Namiot występuje w dwóch wersjach jedno i dwuosobowej.
Ja korzystałam z wersji jednoosobowej, ale przyznam, że wersja dwuosobowa mocno mnie kusi.
MSR Hubba Hubba Bikepack 1 w całości z pokrowcem, stelażem, odciągami i szpilkami waży 1270 gramów. Do namiotu stosowałam też tak zwany footprint, który zwiększa wagę zestawu o 130 gramów.
Nie wyobrażałam sobie jednak rozstawiania namiotu bez dodatkowej ochrony na kamienistej hiszpańskiej glebie. Dodatkowo footprint ułatwia rozstawienie namiotu w wersji bez sypialni z samym tropikiem lub w sytuacji, gdy rozstawiamy namiot w czasie deszczu.
Sam pokrowiec, a raczej torba służąca do transportowania namiotu waży 340 gramów, to sporo, ale jak zaraz zobaczycie, jest tak funkcjonalna, że nie ma chyba co kombinować z wkładaniem namiotu do lżejszego worka i optymalizowaniu wagi.
Choć pewnie niektórzy zaryzykują, a wtedy otrzymają jednoosobowy namiot ważący 970 gramów.
W wersji dla jednej osoby otrzymujemy jeden przedsionek. Dla dwóch osób mamy dwa niezależne wyjścia.
Producent zwraca też uwagę na zwiększenie wysokości namiotu. W porównaniu do klasycznego Hubba Hubba NX dostajemy tu dodatkowo 7 cm.
Namiot jest bardzo wygodny i siedząc w środku mamy sporo przestrzeni wokół siebie.
Długość namiotu wynosząca 2 metry 13 cm pozwoli wyspać się z nim naprawdę wysokim osobom.
Wymiary całości po spakowaniu to 36 cm/ 17 cm/ 11 cm. I tu mamy konkretny game change jeśli chodzi o funkcjonalność. Bowiem pakunek pozwala zamontować namiot na nawet bardzo wąskich gravelowych kierownicach.
Wygląd i skład zestawu
W skład zestawu MSR Hubba Hubba Bikepack wchodzi:
- sypialnia
- tropik
- stelaż
- śledzie
- odciągi
- torba
I mimo, że wymieniona na końcu, to właśnie torbie w moim odczuciu należy się sporo uwagi i to ona mocno wpływa na wrażenia z użytkowania tego namiotu, gdy jest się rowerzystą.
Otrzymujemy tutaj bardzo dobrze przemyślany produkt.
Torba składa się z dwóch cześci – kieszeń główna i worek na pałąki stelaża.
W kieszeni głównej znajduje się sypialnia namiotu, tropik oraz woreczek ze śledziami i odciągami. Stelaż jest w osobnym worku podczepianym do worka głównego paskami.
Co fajne – worek ze stalażem możemy przyczepić od spodu torby jak i od przodu. Ma to znaczenie jeśli ma się mały rower z małą główką ramy (jak ja) i miejsca na torbę na kierownicy jest mało, bo zazwyczaj ociera ona o oponę przedniego koła.
W przypadku MSR Hubba Hubba Bikepack chyba ukłoniono się w stronę osób małego wzrostu z małymi rowerami. To naprawdę jedna z nielicznych toreb która mieści mi się na kierownicy zarówno na szerokość jak i na wysokość :)))
Worek ze stelażem może być zamontowany od spodu (jak tutaj) lub od przodu.
Widać, że projektanci przyłożyli się do tego by torba była funkcjonalna.
System mocowania do kierownicy działa bardzo dobrze. Można korzystać z gumowych spacerów lub je zdemontować.
Torba wykonana jest z wytrzymałego, nieprzemakalnego materiału. Kieszeń główna torby od góry jest rolowana i znajduje się z niej całkiem sporo miejsca. Można więc albo mocno skompresować namiot i zrobić z niego naprawdę mały pakunek lub też dołożyć coś do środka wykorzystując przestrzeń bagażową. Ja oczywiście do zestawu dokładałam footprint.
Wyciąganie i wkładanie namiotu do torby dzięki szerokiemu otwarciu od góry jest bardzo wygodne. W zasadzie, gdy raz przytroczyło się torbę do kierownicy, to nie trzeba jej ściągać. Wyciągamy tylko z niej namiot a torba zostaje na kierownicy. Jeśli oglądaliście film z pierwszego oraz drugiego dnia bikepackingu w Hiszpanii, mogliście zobaczyć jak to wygląda.
Samotny Bikepacking w Hiszpanii cz. 1 – 13 minuta
Solo Bikepacking w Hiszpanii cz. 2 – 2 minuta
Do kierownicy torba mocowana jest z wykorzystaniem klamr z mocnego plastiku oraz gumowych spacerów (dystansów). Ze spacerów można oczywiście zrezygnować i przyczepić torbę bezpośrednio.
Dobre dociągnięcie pasków i gumowy materiał dystansów sprawia, że w trakcie jazdy wszystko jest bardzo stabilne. Na większych wertepach i przy dużym trzęsieniu kierownicą oczywiście pakunek nieznacznie opada, jednak działa to naprawdę dobrze.
W trakcie całej pięciodniowej trasy w Hiszpanii ani razu nie miałam sytuacji, by torba sprawiała jakieś kłopoty.
Na torbie znajdują się dodatkowo paski, które możemy wykorzystać do przytroczenia do nich dodatkowego bagażu. W moim przypadku bywała to zazwyczaj mata Thermarest do siedzenia lub kurtka wiatrówka. Ale oczami wyobraźni widzę też przepyszną bagietkę ;)
Dzięki rolowaniu od góry mamy dostęp do całej szerokości torby. To bardzo wygodne.
Gumowe dystanse można ściągnąć. Szkoda, że nie można przełożyć ich na inną szerokość.
Pasek dodatkowo stabilizujący torbę przy główce ramy wygląda jak inspirowany naszymi rodzimymi produktami ;)
Małe wymiary pakunku na kierownicy nie byłyby oczywiście możliwe, gdyby nie specjalnie skrócone pałąki stelaża namiotu. To robi robotę. Stelaż wykonany jest z wytrzymałego, ale giętkiego aluminium.
Lekkie i wytrzymałe śledzie oraz odblaskowe linki dodatkowych odciągów uzupełniają zestaw.
Z dodatkowych funkcjonalności dedykowanych rowerzystom, których niestety nie uwzględniłam na zdjęciach (postaram się uzupełnić jak najszybciej) to wewnętrzne dodatkowe kieszenie w sypiani nad głową oraz sznurki pozwalające na wysuszenie mokrych skarpetek.
Choć może w zasadzie oszczędzę wam tego widoku :)
MRS Hubba Hubba Bikepack w praktyce
Namiot MSR Hubba Hubba Bikepack zabrałam ze sobą na tygodniową wyprawę bikepackingową po Hiszpanii. Podczas wyprawy przejechałam około 400 km w dobrych warunkach pogodowych nocując na ogólnodostępnych polach biwakowych. Rozbijałam się na suchym, twardym podłożu. Nie miałam jeszcze okazji sprawdzić, jak namiot zachowuje się podczas deszczu.
Jazda na rowerze
Torba z namiotem jest stabilnie przymocowana do roweru i sprawia bardzo konkretne wrażenie. Pakunek swobodnie mieści się w kierownicy z barankiem o szerokości 380 mm a do namiotu ma się bardzo dobry, wygodny dostęp.
Podczas dłuższej jazdy po wertepach i wyboistym terenie, gdzie rower skacze, torba trochę się osuwa w dół. Jednak jest to bardzo nieznaczne i pewnie gdybym nie miała roweru z niska główką ramy to bym tego wcale nie zauważyła.
Pierwsze wrażenia z użytkowania torby są bardzo pozytywne i na nowo przekonują mnie do wożenia bagażu na kierownicy.
Namiot MSR na kierownicy 400 mm
MSR znów przekonał mnie do wożenia torby na kierownicy.
Rozkładanie
Namiot rozkłada się szybko i dość intuicyjnie. Nie ma tu większej filozofii. To namiot dwupowłokowy, gdzie osobno rozkładamy sypialnię i osobno tropik. Jest to namiot samonośny, więc da się go rozłożyć bez wykorzystania szpilek oraz można przestawiać go z miejsca na miejsce. W praktyce zawsze wolałam i było po prostu wygodniej wykorzystywać szpilki do ustabilizowania namiotu.
Nie wiem jak z rozbijaniem Hubby podczas deszczu. W słonecznej Hiszpanii na szczęście nie miałam okazji tego sprawdzać. W domyśle, analizując konstrukcję, trochę będzie się trzeba nakombinować, by najpierw rozłożyć tropik a potem sypialnię, by ta była sucha. Postaram się to sprawdzić przy najbliższej możliwej okazji.
Rozstawienie jest bardzo proste i intuicyjne.
Biwakowanie i dodatkowe funkcjonalności
Wejście do namiotu ulokowane jest tak, by wygodnie się do niego wchodziło i wychodziło. Zamki pracują płynnie, dodatkowy rzep zabezpiecza zamknięcie.
Namiot jest przestronny i jest w nim dużo miejsca. Nie ma problemu z dotykaniem ścian głową czy stopami.
W sypialni na górze mamy moskitierę, dzięki czemu wentylacja namiotu jest lepsza, a gdy zdecydujemy się rozstawić samą sypialnię bez tropiku, nocą będziemy mogli podziwiać rozgwieżdżone niebo.
Wewnętrzne dodatkowe kieszenie nad głową spisują się znakomicie. Jest gdzie położyć telefon, powerbank, czołówkę i różne inne przydasie, do których potrzebujemy mieć łatwy i szybki dostęp.
Skarpetek na linkach znajdujących się także na górze jeszcze nie suszyłam, ale widzę oczami wyobraźni te funkcjonalność :)
Namiot ma całkiem obszerny przedsionek i mieszczą się do niego wszystkie torby bikepackingowe ściągnięte z roweru.
W środku jest całkiem dużo miejsca.
Szerokie wyjście i przedsionek.
MSR Hubba Hubba Bikepack 1
Wytrzymałość trwałość
Namiot zrobiony jest z bardzo cienkich i lekkich materiałów. Dzięki temu mało waży i zajmuje mało miejsca pakunkowego. Producent deklaruje, że materiały są wysokiej jakości i wytrzymają trudne warunki zewnętrzne. Oczywiście wszystko ostatecznie okaże się w praniu.
Po zaledwie tygodniu użytkowania nie mogę nic powiedzieć na temat zużywania się oraz wytrzymałości tego sprzętu.
MSR Hubba Hubba Bikepack – cena
Bardzo nie lubię w artykułach oraz wpisach podejmować dyskusji na temat cen.
Dla każdego bowiem inna kwota będzie wysoka a inna niska.
Każdy musi ocenić tę kwestię według siebie.
Warto być też świadomym, że trudno zrobić tak, by dobry sprzęt był super tani. Za cenami sprzętów turystycznych wysokiej klasy często stoją lata testów i badań, poszukiwania odpowiednich materiałów i poszczególnych elementów.
Ceny katalogowe wyglądają więc następująco:
MSR Hubba Hubba Bikepack 1: 2799,99 zł
MSR Hubba Hubba Bikepack 2: 2999,99 zł
Plusy i zalety
- niska waga
- kompaktowe wymiary
- szybkość rozkładania
- dodatkowe funkcjonalności
- przemyślana torba na kierownicę
Minusy i wady
- wytrzymałość ???
- cena
- problem z rozłożeniem samego tropiku
Promo 20% OFF
Namiot otrzymałam od polskiego dystrybutora marki MSR firmy Paker.pl
Zabrałam go ze sobą na wyprawę bikepackingową do Hiszpanii. Była to znakomita okazja do sprawdzenia go w dość wymagających warunkach.
Chciałabym abyście traktowali ten materiał jako prezentację produktu. Po zaledwie dwóch miesiącach użytkowania nie chciałabym nazywać tego testem. Na tego typu materiał przyjdzie czas może w przyszłym roku.
Jeżeli po przeczytaniu tego artykułu będziecie zainteresowani kupnem tego namiotu, odwiedźcie stronę producenta – MSR Hubba Hubba Bikepacking
Na hasło MAMBA20BIKE otrzymacie -20% zniżki od ceny katalogowej.
Nie czerpię żadnych korzyści z tej sprzedaży.