Przejdź do treści
  • GŁÓWNA
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
  • GŁÓWNA
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
Facebook Youtube Instagram

Accent Feral – góral z barankiem

  • 31/08/2018
  • 15 komentarzy
POSTAW KAWE
0
(0)

Pierwszy raz zobaczyłam go w zeszłym roku na Kielce Bike Expo. Od razu wiedziałam, że zrobię wszystko, by poznać się z nim bliżej. No i udało się. Jeden z głównych celów na ten sezon, gravelowy maraton Wisła 1200 przejechałam właśnie na nim. Panie i panowie, oto on – Accent Feral.


  • Kielce Bike Expo 2017 – FILM
  • Gravelowy maraton Wisła 1200

Accent Feral - z boku

Wpis powstał w ramach współpracy z marką Accent

Accent Feral - gravel bike

Accent Feral – prezentacja


Accent Feral - rama
Rama Ferala wykonana jest z włókna węglowego. Zwracające uwagę malowanie wyróżnia go spośród tłumów innych graveli. Jest kolorowo, ale nie krzykliwie. Powiedziałabym nawet, że elegancko.
Accent Feral - karbonowy widelec
Karbonowy widelec odpowiada za utrzymanie komfortu jazdy. Jeśli ktoś chciałby wykorzystywać Ferala bikepackingowo, może brakować mu mocowań na dodatkowe bidony lub bagaż. Sa one zazwyczaj umiejscowione po bokach widelca.

Accent Feral - mocowania na bidony
Jeśli jesteśmy już przy mocowaniach na bidony, to projektanci dołożyli takowe od dołu ramy.
Accent Feral -
Kryte przewody mogą być zarówno plusem jak i minusem. Dla mnie ten element przemawia na korzyść Ferala. Dzięki prowadzonym w ramie linkom, łatwiej zamontować bikepackingowe torby i rower po prostu dobrze wygląda.

Accent Feral -

Accent Feral – koła, napęd, hamulce


Accent Feral - koła
Kolejnym mocnym elementem tego roweru są koła. Sztywne osie w przypadku gravela to „must have”. Accent Feral z przodu ma oś 12×100 z tyłu 12×142. Obręcze dostosowane są do systemu bezdętkowego.
Accent Feral - opony
W ramie mieszczą się 50 mm opony. Czynią one z tego roweru mocno terenową maszynę. Model Clement X’PLOR MSO bardzo dobrze toczy się na asfalcie i daje pewne trzymanie w na luźnych szutrach. Trochę brakowało mi kontroli na błotnistych odcinkach. Zalane mlekiem przetrwały 1200 kilometrów bez kapcia.

Accent Feral - napęd
Sram Rival w rowerze kosztującym poniżej 10 tysięcy zł bardzo cieszy. Korba standardowo wyposażona jest w zębatkę 42t.
Accent Feral - napęd
Napęd działa precyzyjnie, zmiany biegów przebiegają bez zakłóceń. Początkowo mieliśmy problem z pracą łańcucha na największym trybie, ale fachowa ręka mojego mechanika załatwiła sprawę.

Accent Feral - hamulce
Hamulce to także Sram Rival.
Accent Feral - hamulce
System mocowania Flat Mount.

Accent Feral - manetki

Accent Feral – pozostały osprzęt


Kierownica Accent Execute
Szeroka kierownica z serii Execute jest bardzo wygodna i pozwala na długie jazdy w wygodnej pozycji. Niestety producent nie podaje kąta tzw flary. M brakowało większego rozgięcia na końcach.
Accent Feral - mostek execute
Accent Feral wyposażony jest innowacyjny mostek ze śrubą z przodu. Miły prezent dla bikepackerów, ułatwiający montaż tobołków

Accent Feral - siodełko
Siodełka z serii Execute nie przetestuje chyba lepiej ode mnie nikt. 200 km dzień w dzień przez sześc dni. Zero otarć, tylko odcisk, który zrobiłby się w przypadku każdego innego modelu. Czyli chyba dobre.
Accent Feral - sztyca
Sztyca oczywiście także z serii Execute. Podobnie jak kierownica, mogłaby być karbonowa. Jeszcze bardziej poprawiłoby to komfort podczas długotrwałej jazdy po wertepach.

Accent Feral – wrażenia z jazdy

W ramach testu na Feralu udało mi się zrobić około 1500 kilometrów. To wystarczająco dużo, by poznać rower i poczuć jego charakter. Accent Feral to szutrówka ze ściganckim zacięciem. Gdy depniesz w korby momentalnie czujesz przeniesienie całej siły na napęd. Rower niby ma mocowanie na bagażnik, ale raczej nadaje się na szybkie przeloty po okolicznych lasach, szutrowo-kamienistych ścieżkach i okazjonalnych asfaltach, czy też wylajtowany bikepacking niźli na typowe turystyczne wielodniowe szlajanie się w terenie.

Feral ma wszystko, czym powinna charakteryzować się dobra szutrówka: wygodne geo, sztywne osie, koła możliwe do zatublessowania, conajmniej 35 mm opony, hamulce tarczowe, dodatkowe mocowania na bidon i bagażnik. Rower jest bardzo spójnie złożony. Komponenty serii Execute znakomicie dopełniają całości.

Co zmieniłabym w tym rowerze?

Niewiele.
Na pewno wymieniłabym kierownicę na jeszcze szerszą, karbonową, może z większą flarą.
Wrzuciłabym inną zębatkę – jajeczko 40t oraz dołożyła mocowania bidonów na widelec.

Gdyby nie Rondo Ruut AL, w którym jestem zakochana, Accent Feral z pewnością trafiłby do mojej rowerowej stajni.


…
…
Accent Feral -
…

…
…

Accent Feral - gravel

Czy ten wpis był pomocny?

Kliknij gwiazdkę!

Średnia ocena 0 / 5. Oceniłeś wpis 0

Brak ocen. Bądź pierwszy!

Chcesz więcej?

Zajrzyj na moje inne kanały!

Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

Powiedz, jak mogę to zmienić?

Chcesz więcej takich materiałów?
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Picture of Dorota Juranek

Dorota Juranek

Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
Wszystkie wpisy »

komentarze

15 Responses

  1. bobiko pisze:
    31 sierpnia 2018 o 09:25

    Piękne fotencje – tylko szkoda ze nie w prawdziwych warunkach terenowych :D

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      31 sierpnia 2018 o 12:53

      W artykule Wisła 1200 jest trochę :)

      Odpowiedz
  2. Piotr pisze:
    31 sierpnia 2018 o 17:10

    Szkoda tylko, że klementynki są trudno dostępne w Polsce.
    Chętnie bym je założył na swojego Fuji. Choć panarajcety gravelowej Kingi są całkiem niezłe w terenie i na szosie. Chciałbym mieć porównanie jednych i drugich.

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      31 sierpnia 2018 o 17:24

      Ja chyba wolę Gravel Kingi, wydaje mi się, że lepiej trzymają się za luźnych nawierzchniach i błocie.

      Odpowiedz
  3. Piotr pisze:
    31 sierpnia 2018 o 20:04

    Cześć.
    Z tego co zauważyłem na Twoim Feralu na trasie W1200 to opony od jankesów mają znacznie głębszy bieżnik więc w jeździe terenowej powinny przewyższać gumy japońskie.
    Zresztą po lekturze dwóch pism rowerowych i opiniach klementów mam bardzo ambiwalentne odczucia. Najlepiej kupić, założyć i jeździć aby wyrobić sobie opinię.

    Odpowiedz
  4. Maciej Zielonka pisze:
    4 września 2018 o 13:34

    Noooo, nooo prezentuje się naprawdę „kozacko”! :)

    Odpowiedz
  5. Bartosz pisze:
    19 listopada 2018 o 18:51

    Mam pytania:
    Jaka jest wielkość (rozmiar) ramy w tym rowerze ze zdjęć?
    Mam 169cm wzrostu. Jaką wielkość ramy powinienem dobrać?
    XS, czy S?

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      19 listopada 2018 o 21:02

      Na zdjęciach jest XS. Ja mam 162 cm i XS pasował dobrze. Przy 169 brałabym Ske.

      Odpowiedz
  6. Bartosz pisze:
    21 listopada 2018 o 18:17

    Dziękuję za odpowiedź.
    Byłem nastawiony raczej na XS.
    Mam jeszcze kilka pytań, jeśli można:
    Na stronie accent nie ma szczegółowych wymiarów dla poszczególnych rozmiarów ram.
    Czy jest Pani w stanie powiedzieć mi, jakie są długości: korby oraz mostka dla XS oraz S?

    I czy w tym rowerze można zamontować błotniki w przypadku szerokich opon 50mm?

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      21 listopada 2018 o 18:24

      Niestety odnośnie wymiarów nie poradzę, bo roweru nie mam fizycznie już na stanie :) ale jak napiszesz do Accenta, to na pewno odpiszą.
      Błotników nie montowałam, tu też najlepiej zapytać u źródła, bo to pewnie też zależne od rodzaju błotników.

      Odpowiedz
  7. adam pisze:
    13 stycznia 2019 o 04:29

    Cześć. Pytanie – czy przy ok. 184cm wzrostu, powinienem brać M czy L?

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      13 stycznia 2019 o 16:37

      Wydaje mi się, że L, ale o to najlepiej zapytać na profilu Accent Bikes na FB. Powiedz, że wysłała Cię Mamba :)

      Odpowiedz
      1. adan pisze:
        16 stycznia 2019 o 17:11

        Nie mam FB , ale patrząc na parametry STACK i REACH, wydaje mi się że M.

        Odpowiedz
        1. mamba pisze:
          16 stycznia 2019 o 19:02

          Próbowałabym na stronie przez formularz kontaktowy.
          http://accent-bikes.com/kontakt

          Odpowiedz
          1. Adam pisze:
            29 marca 2019 o 18:17

            Wziąłem jednak M, wychodząc z założenia że zawsze będę mógł dopasować rower poprzez sztyce z offsetem 20 lub 25mm bądź mostek +10mm, ewentualnie jedno i drugie. Decyzje podjąłem jak doczytałem że pozycja na Feralu jest dosyć agresywna; no i okazuje się że M to był strzał w dziesiątkę teraz tylko muszę zmienić siodło na jakieś z linii Specialized oraz opony na jakieś węższe typu 38c-40c

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przeczytaj też to

warszawa gdańsk trasa rowerowa
bikepacking

Warszawa – Gdańsk czyli dobry pomysł na długi weekend

5 (3) Warszawa – Gdańsk: Trzy dni, 450 kilometrów, hamak zamiast hotelu i szum lasu

więcej »
15 maja 2025 Brak komentarzy
szlak wokół zalewu szczecińskiego
bikepacking

Rowerowy Szlak Wokół Zalewu Szczecińskiego – wszystko, co musisz wiedzieć

4.8 (8) Szlak Wokół Zalewu Szczecińskiego robi się coraz popularniejszy. Warto go przejechać zanim na

więcej »
24 kwietnia 2025 Brak komentarzy
liv langma advanced
recenzje

Liv Langma Advanced Pro – rower szosowy dla dziewczyny

5 (1) W świecie rowerów szosowych, gdzie każdy detal ma znaczenie, Liv Langma Advanced Pro

więcej »
15 kwietnia 2025 Brak komentarzy
porady

Jak wyprać puchową kurtkę? Poradnik krok po kroku.

5 (3) W życiu każdego z nas przychodzi taki moment, że twoja ulubiona puchowa kurtka,

więcej »
3 kwietnia 2025 Jeden komentarz
WIĘCEJ
Facebook Youtube Instagram
Postaw mi kawę na buycoffee.to

© 2023  All rights reserved.
Dorota Juranek Mamba On Bike
NIP 6342577792