Przejdź do treści
  • GŁÓWNA
  • OBOZY ROWEROWE GO GIRL
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • BIKEPACKING
    • GRAVEL
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
  • GŁÓWNA
  • OBOZY ROWEROWE GO GIRL
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • BIKEPACKING
    • GRAVEL
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
Facebook Youtube Instagram

Gravelowe koła DT SWISS GRC 1400 – recenzja

  • 29/10/2025
  • Brak komentarzy
POSTAW KAWE
5
(1)

Koła DT Swiss GRC 1400 Dicut o wysokości stożka 30 mm to nowa generacja kół szutrowych, które zostały zaktualizowane w maju 2024 roku. Jeżdżę na nich od 1.5 roku i ten artykuł jest podsumowaniem wrażeń z ich użytkowania.

Do tego, że karbonowe koła robią robotę, nie trzeba nikogo przekonywać.
Na rynku mamy ogromy wybór karbonowych kół w różnych wersjach.
Różnią się wysokością stożka, szerokością wewnętrzną, piastami i szprychami wykorzystanymi do ich złożenia.
Współpracując z DT Swiss mam okazję do testowania różnego rodzaju produktów.
Wybierając koła w zeszłym sezonie zdecydowałam się na zmianę. Mając do wyboru 30 mm oraz 50 wybrałam te pierwsze.

Co sądzę o tych kołach po roku jazdy?

Marka DT SWISS jest partnerem tego kanału.
Dzięki temu mogłam podzielić się z Wami wrażeniami z jazdy na tych kołach.

dt swiss grd 1400

DT SWISS GRC 1400 – specyfikacja techniczna

Koła ważą odpowiednio przód – 656g, tył – 775g.
Maksymalna waga rowerzysty to 130 kg.

Piasta 240 Ratchet EXP 36

Rachet EXP jest najwyższym i najlżejszym modelem DT. Jest prosta, lekka i niezawodna. Beznarzędziowy system, pozwala ściągnąć  bębenek i wyczyścić piastę samodzielnie.

Obręcz 30 mm

30 mm wysokości i 24 mm szerokości wewnętrznej.
Materiał – karbon.
Gotowa do systemu tubeless i zoptymalizowana do opon o szerokości 40 mm.

No hookless, czyli powrót do obręczy z haczykiem, które są bardziej wszechstronne, można używać w różnych systemach i z różnymi oponami. Kształt, profil opony hooked jest lepszy pod względem aero, łapie się mniej snake-ów na oponie, bo stopka ma większą powierzchnię.

Nowa technologia – brak wykończenia.
Obręcze w nowych kołach gravelowych GRC są tworzone za pomocą nowej, opatentowanej technologii. Nowa technologia formowania obręczy pozwala na nieporównywalną jakość wykończenia obręczy, co oznacza że są one gotowe do jazdy od razu po wyjęciu z formy. Zastosowanie opatentowanego procesu pozwala uniknąć tworzenia się pęcherzyków powietrza i gromadzenia żywicy, co nie tylko zwiększa niezawodność, ale także zapewnia wyjątkowy wygląd. 

Szprychy – DT aero comp® II

Co tu można powiedzieć o szprychach? Są lekkie, płaskie i przez cały okres użytkowania

dt swiss grd 1400
dt swiss grd 1400
dt swiss grd 1400
dt swiss grd 1400

DT SWISS GRC 1400 – recenzja filmowa

Jak te koła wyglądają na żywo? Za co je lubię? Czy jestem z nich zadowolona?
Zapraszam do odcinka na YouTube.

Moje wrażenia po 15 000 km i 1.5 roku jazdy

Koła DT Swiss GRC 1400 są zaprojektowane do radzenia sobie z nieprzewidywalnymi szlakami.
Są to doskonałe wszechstronne koła, które radzą sobie w każdych warunkach. Doskonale równoważą zdolności podjazdowe, komfort i kontrolę na nierównym terenie.
Są idealne do jazdy przygodowej i bikepackingu, gdzie priorytetem jest zwinność i responsywność.
Zapewniają niezwykle płynną jazdę i przyspieszenie .

Koła są super wytrzymałe. W moim przypadku praktycznie nie wymagają serwisu.
Zrobiłam na nich już około 15 tys. kilometrów.
Co ważne – można podstawowy serwis zrobić w domu.

Wysokość obręczy to 30 mm. Dzięki temu są mniej podatne na boczne porywy wiatru oraz są lżejsze.
Wizualnie trochę szkoda tego stożka. Koła są mniej atrakcyjne biorąc pod uwagę wygląd. Maja mniej sportowy look.

Wewnętrzna szerokość obręczy wynosi 24 mm. Chociaż 24 mm jest bardzo wygodne, można by pokusić się o nieco więcej milimetrów. Optymalnie wydawałoby się 26-28. Wtedy opona 44 mm i więcej lepiej układałaby się na obręczy.

DT Swiss GRC 1400 wyposażone są w obręcze z haczykami, co DT Swiss uważa za optymalne rozwiązanie pod kątem bezpieczeństwa i łatwości użytkowania dla kolarzy szosowych i gravelowych. Obręcze z haczykami są bardziej uniwersalne i pozwalają na stosowanie wyższych ciśnień. Opona lepiej trzyma się obręczy. Badania wykazały również ich przewagę aerodynamiczną w porównaniu do obręczy hookless.

Cena
Katalogowa cena nie jest niska – 9 596 zł
Trzeba jednak wziąć tu po uwagę, że mamy tu czołowego producenta, za produktem stoją badania, testy i wiele działań mających na celu sprawdzenie jakości oraz wytrzymałości tych produktów.
Otrzymujemy też na koła gwarancję.
Aktualnie w sklepach znajdziemy wiele promocji, które pozwolą na zakup tych kół za około 6 tys. zł.
Więc to jest już bardzo konkurencyjna cena jak za takie koła.

dt swiss grd 1400
dt swiss grd 1400
dt swiss grd 1400

Czy ten wpis był pomocny?

Kliknij gwiazdkę!

Średnia ocena 5 / 5. Oceniłeś wpis 1

Brak ocen. Bądź pierwszy!

Chcesz więcej?

Zajrzyj na moje inne kanały!

Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

Powiedz, jak mogę to zmienić?

Chcesz więcej takich materiałów?
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Picture of Dorota Juranek

Dorota Juranek

Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
Wszystkie wpisy »

komentarze

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przeczytaj też to

kalendarz ultramaratonów
gravel

Kalendarz ultramaratonów rowerowych 2026

5 (25) Kalendarz ultramaratonów rowerowych 2026 to miejsce, gdzie znajdziesz wszystkie długodystansowe wyścigi odbywające się

więcej »
22 października 2025 20 komentarzy
Przewóz roweru w samolocie - walizki rowerowe
porady

Jak spakować rower do samolotu? – walizki rowerowe czy karton

4.9 (26) Jak spakować rower do samolotu? Wydawałoby się prosta i dość popularna sprawa. A

więcej »
15 października 2025 14 komentarzy
Zamek Czocha
Dolny Śląsk

Via Sacra – śladami historii i duchowości Dolnego Śląska

5 (3) Via Sacra, czyli „Święta Droga”, to wyjątkowy szlak pielgrzymkowy, który łączy ze sobą

więcej »
12 października 2025 3 komentarze
Uncategorized

Okulary fotochromowe – dlaczego to najlepszy wybór na rower?

4.3 (4) Okulary fotochromowe to najlepszy wybór, jeśli mieszkasz i jeździsz głównie w Polsce.Change my

więcej »
2 października 2025 Jeden komentarz
WIĘCEJ
Facebook Youtube Instagram
Postaw mi kawę na buycoffee.to

© 2023  All rights reserved.
Dorota Juranek Mamba On Bike
NIP 6342577792