Przejdź do treści
  • GŁÓWNA
  • OBOZY ROWEROWE GO GIRL
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • BIKEPACKING
    • GRAVEL
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
  • GŁÓWNA
  • OBOZY ROWEROWE GO GIRL
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • BIKEPACKING
    • GRAVEL
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
Facebook Youtube Instagram

MSR Hubba Hubba Bikepack – namiot dla rowerowych podróżników

  • 11/12/2023
  • 10 komentarzy
POSTAW KAWE
4.7
(21)

MSR Hubba Hubba Bikepack to nowy namiot w kolekcji popularnego producenta sprzętu outdoorowego. W oparciu o dotychczasowe doświadczenia, w odpowiedzi na potrzeby rowerzystów wreszcie stworzony został namiot, którego przemyślane funkcje mają ułatwić obozowe życie fanów dwóch kółek, niezależnie na jakim rowerze podróżują.
Do tej pory rzadko kiedy podróżowałam z namiotem. Zazwyczaj, by ograniczyć wagę wożonego ze sobą sprzętu, na biwaki zabierałam bivy baga. Skoro jednak powstał namiot dedykowany bikepakersom, to czemu by go nie wypróbować.

Namiot otrzymałam od polskiego dystrybutora marki MSR firmy Paker.pl
Zabrałam go ze sobą na wyprawę bikepackingową do Hiszpanii. Była to znakomita okazja do sprawdzenia go w dość wymagających warunkach.
Chciałabym abyście traktowali ten materiał jako prezentację produktu. Po zaledwie jednej wyprawie nie chciałabym nazywać tego testem. Na tego typu materiał przyjdzie czas, może w przyszłym roku.

Jeżeli po przeczytaniu tego artykułu będziecie zainteresowani kupnem tego namiotu, odwiedźcie stronę producenta – MSR Hubba Hubba Bikepacking
Na hasło MAMBA20BIKE otrzymacie -20% zniżki od ceny katalogowej.
Nie czerpię żadnych korzyści z tej sprzedaży.

msr huba huba bikepack

Specyfikacja

Namiot występuje w dwóch wersjach jedno i dwuosobowej.
Ja korzystałam z wersji jednoosobowej, ale przyznam, że wersja dwuosobowa mocno mnie kusi.

MSR Hubba Hubba Bikepack 1 w całości z pokrowcem, stelażem, odciągami i szpilkami waży 1270 gramów. Do namiotu stosowałam też tak zwany footprint, który zwiększa wagę zestawu o 130 gramów.
Nie wyobrażałam sobie jednak rozstawiania namiotu bez dodatkowej ochrony na kamienistej hiszpańskiej glebie. Dodatkowo footprint ułatwia rozstawienie namiotu w wersji bez sypialni z samym tropikiem lub w sytuacji, gdy rozstawiamy namiot w czasie deszczu.

Sam pokrowiec, a raczej torba służąca do transportowania namiotu waży 340 gramów, to sporo, ale jak zaraz zobaczycie, jest tak funkcjonalna, że nie ma chyba co kombinować z wkładaniem namiotu do lżejszego worka i optymalizowaniu wagi.
Choć pewnie niektórzy zaryzykują, a wtedy otrzymają jednoosobowy namiot ważący 970 gramów.

specyfikacja i wymiary

W wersji dla jednej osoby otrzymujemy jeden przedsionek. Dla dwóch osób mamy dwa niezależne wyjścia.

Producent zwraca też uwagę na zwiększenie wysokości namiotu. W porównaniu do klasycznego Hubba Hubba NX dostajemy tu dodatkowo 7 cm.

Namiot jest bardzo wygodny i siedząc w środku mamy sporo przestrzeni wokół siebie.

Długość namiotu wynosząca 2 metry 13 cm pozwoli wyspać się z nim naprawdę wysokim osobom.

Wymiary całości po spakowaniu to 36 cm/ 17 cm/ 11 cm. I tu mamy konkretny game change jeśli chodzi o funkcjonalność. Bowiem pakunek pozwala zamontować namiot na nawet bardzo wąskich gravelowych kierownicach.

Wygląd i skład zestawu

W skład zestawu MSR Hubba Hubba Bikepack wchodzi:

  • sypialnia
  • tropik
  • stelaż
  • śledzie
  • odciągi
  • torba

I mimo, że wymieniona na końcu, to właśnie torbie w moim odczuciu należy się sporo uwagi i to ona mocno wpływa na wrażenia z użytkowania tego namiotu, gdy jest się rowerzystą.
Otrzymujemy tutaj bardzo dobrze przemyślany produkt.
Torba składa się z dwóch cześci – kieszeń główna i worek na pałąki stelaża.
W kieszeni głównej znajduje się sypialnia namiotu, tropik oraz woreczek ze śledziami i odciągami. Stelaż jest w osobnym worku podczepianym do worka głównego paskami.
Co fajne – worek ze stalażem możemy przyczepić od spodu torby jak i od przodu. Ma to znaczenie jeśli ma się mały rower z małą główką ramy (jak ja) i miejsca na torbę na kierownicy jest mało, bo zazwyczaj ociera ona o oponę przedniego koła.
W przypadku MSR Hubba Hubba Bikepack chyba ukłoniono się w stronę osób małego wzrostu z małymi rowerami. To naprawdę jedna z nielicznych toreb która mieści mi się na kierownicy zarówno na szerokość jak i na wysokość :)))

msr huba huba bikepack
Worek ze stelażem może być zamontowany od spodu (jak tutaj) lub od przodu.
msr huba huba bikepack
Widać, że projektanci przyłożyli się do tego by torba była funkcjonalna.
msr huba huba bikepack
System mocowania do kierownicy działa bardzo dobrze. Można korzystać z gumowych spacerów lub je zdemontować.

Torba wykonana jest z wytrzymałego, nieprzemakalnego materiału. Kieszeń główna torby od góry jest rolowana i znajduje się z niej całkiem sporo miejsca. Można więc albo mocno skompresować namiot i zrobić z niego naprawdę mały pakunek lub też dołożyć coś do środka wykorzystując przestrzeń bagażową. Ja oczywiście do zestawu dokładałam footprint.

Wyciąganie i wkładanie namiotu do torby dzięki szerokiemu otwarciu od góry jest bardzo wygodne. W zasadzie, gdy raz przytroczyło się torbę do kierownicy, to nie trzeba jej ściągać. Wyciągamy tylko z niej namiot a torba zostaje na kierownicy. Jeśli oglądaliście film z pierwszego oraz drugiego dnia bikepackingu w Hiszpanii, mogliście zobaczyć jak to wygląda.
Samotny Bikepacking w Hiszpanii cz. 1 – 13 minuta
Solo Bikepacking w Hiszpanii cz. 2 – 2 minuta

Do kierownicy torba mocowana jest z wykorzystaniem klamr z mocnego plastiku oraz gumowych spacerów (dystansów). Ze spacerów można oczywiście zrezygnować i przyczepić torbę bezpośrednio.
Dobre dociągnięcie pasków i gumowy materiał dystansów sprawia, że w trakcie jazdy wszystko jest bardzo stabilne. Na większych wertepach i przy dużym trzęsieniu kierownicą oczywiście pakunek nieznacznie opada, jednak działa to naprawdę dobrze.
W trakcie całej pięciodniowej trasy w Hiszpanii ani razu nie miałam sytuacji, by torba sprawiała jakieś kłopoty.

Na torbie znajdują się dodatkowo paski, które możemy wykorzystać do przytroczenia do nich dodatkowego bagażu. W moim przypadku bywała to zazwyczaj mata Thermarest do siedzenia lub kurtka wiatrówka. Ale oczami wyobraźni widzę też przepyszną bagietkę ;)

msr hubba hubba bikepack
Dzięki rolowaniu od góry mamy dostęp do całej szerokości torby. To bardzo wygodne.
msr huba huba bikepack
Gumowe dystanse można ściągnąć. Szkoda, że nie można przełożyć ich na inną szerokość.
msr huba huba bikepack
Pasek dodatkowo stabilizujący torbę przy główce ramy wygląda jak inspirowany naszymi rodzimymi produktami ;)

Małe wymiary pakunku na kierownicy nie byłyby oczywiście możliwe, gdyby nie specjalnie skrócone pałąki stelaża namiotu. To robi robotę. Stelaż wykonany jest z wytrzymałego, ale giętkiego aluminium.

Lekkie i wytrzymałe śledzie oraz odblaskowe linki dodatkowych odciągów uzupełniają zestaw.

Z dodatkowych funkcjonalności dedykowanych rowerzystom, których niestety nie uwzględniłam na zdjęciach (postaram się uzupełnić jak najszybciej) to wewnętrzne dodatkowe kieszenie w sypiani nad głową oraz sznurki pozwalające na wysuszenie mokrych skarpetek.
Choć może w zasadzie oszczędzę wam tego widoku :)

msr huba huba bikepack

MRS Hubba Hubba Bikepack w praktyce

Namiot MSR Hubba Hubba Bikepack zabrałam ze sobą na tygodniową wyprawę bikepackingową po Hiszpanii. Podczas wyprawy przejechałam około 400 km w dobrych warunkach pogodowych nocując na ogólnodostępnych polach biwakowych. Rozbijałam się na suchym, twardym podłożu. Nie miałam jeszcze okazji sprawdzić, jak namiot zachowuje się podczas deszczu.

Jazda na rowerze

Torba z namiotem jest stabilnie przymocowana do roweru i sprawia bardzo konkretne wrażenie. Pakunek swobodnie mieści się w kierownicy z barankiem o szerokości 380 mm a do namiotu ma się bardzo dobry, wygodny dostęp.
Podczas dłuższej jazdy po wertepach i wyboistym terenie, gdzie rower skacze, torba trochę się osuwa w dół. Jednak jest to bardzo nieznaczne i pewnie gdybym nie miała roweru z niska główką ramy to bym tego wcale nie zauważyła.
Pierwsze wrażenia z użytkowania torby są bardzo pozytywne i na nowo przekonują mnie do wożenia bagażu na kierownicy.

namiot msr na kierownicy
Namiot MSR na kierownicy 400 mm
namiot msr na kierownicy
MSR znów przekonał mnie do wożenia torby na kierownicy.

Rozkładanie

Namiot rozkłada się szybko i dość intuicyjnie. Nie ma tu większej filozofii. To namiot dwupowłokowy, gdzie osobno rozkładamy sypialnię i osobno tropik. Jest to namiot samonośny, więc da się go rozłożyć bez wykorzystania szpilek oraz można przestawiać go z miejsca na miejsce. W praktyce zawsze wolałam i było po prostu wygodniej wykorzystywać szpilki do ustabilizowania namiotu.
Nie wiem jak z rozbijaniem Hubby podczas deszczu. W słonecznej Hiszpanii na szczęście nie miałam okazji tego sprawdzać. W domyśle, analizując konstrukcję, trochę będzie się trzeba nakombinować, by najpierw rozłożyć tropik a potem sypialnię, by ta była sucha. Postaram się to sprawdzić przy najbliższej możliwej okazji.

namiot msr
Rozstawienie jest bardzo proste i intuicyjne.

Biwakowanie i dodatkowe funkcjonalności

Wejście do namiotu ulokowane jest tak, by wygodnie się do niego wchodziło i wychodziło. Zamki pracują płynnie, dodatkowy rzep zabezpiecza zamknięcie.
Namiot jest przestronny i jest w nim dużo miejsca. Nie ma problemu z dotykaniem ścian głową czy stopami.

W sypialni na górze mamy moskitierę, dzięki czemu wentylacja namiotu jest lepsza, a gdy zdecydujemy się rozstawić samą sypialnię bez tropiku, nocą będziemy mogli podziwiać rozgwieżdżone niebo.

POSTAW KAWE

Wewnętrzne dodatkowe kieszenie nad głową spisują się znakomicie. Jest gdzie położyć telefon, powerbank, czołówkę i różne inne przydasie, do których potrzebujemy mieć łatwy i szybki dostęp.
Skarpetek na linkach znajdujących się także na górze jeszcze nie suszyłam, ale widzę oczami wyobraźni te funkcjonalność :)

Namiot ma całkiem obszerny przedsionek i mieszczą się do niego wszystkie torby bikepackingowe ściągnięte z roweru.

w namiocie
W środku jest całkiem dużo miejsca.
w namiocie
Szerokie wyjście i przedsionek.
msr
MSR Hubba Hubba Bikepack 1

Wytrzymałość trwałość

Namiot zrobiony jest z bardzo cienkich i lekkich materiałów. Dzięki temu mało waży i zajmuje mało miejsca pakunkowego. Producent deklaruje, że materiały są wysokiej jakości i wytrzymają trudne warunki zewnętrzne. Oczywiście wszystko ostatecznie okaże się w praniu.
Po zaledwie tygodniu użytkowania nie mogę nic powiedzieć na temat zużywania się oraz wytrzymałości tego sprzętu.

MSR Hubba Hubba bikepack
MSR Hubba Hubba bikepack

MSR Hubba Hubba Bikepack – cena

Bardzo nie lubię w artykułach oraz wpisach podejmować dyskusji na temat cen.
Dla każdego bowiem inna kwota będzie wysoka a inna niska.
Każdy musi ocenić tę kwestię według siebie.
Warto być też świadomym, że trudno zrobić tak, by dobry sprzęt był super tani. Za cenami sprzętów turystycznych wysokiej klasy często stoją lata testów i badań, poszukiwania odpowiednich materiałów i poszczególnych elementów.
Ceny katalogowe wyglądają więc następująco:

MSR Hubba Hubba Bikepack 1: 2799,99 zł  

MSR Hubba Hubba Bikepack 2: 2999,99 zł

Plusy i zalety

  • niska waga
  • kompaktowe wymiary
  • szybkość rozkładania
  • dodatkowe funkcjonalności
  • przemyślana torba na kierownicę

Minusy i wady

  • wytrzymałość ???
  • cena
  • problem z rozłożeniem samego tropiku

Promo 20% OFF

Namiot otrzymałam od polskiego dystrybutora marki MSR firmy Paker.pl
Zabrałam go ze sobą na wyprawę bikepackingową do Hiszpanii. Była to znakomita okazja do sprawdzenia go w dość wymagających warunkach.
Chciałabym abyście traktowali ten materiał jako prezentację produktu. Po zaledwie dwóch miesiącach użytkowania nie chciałabym nazywać tego testem. Na tego typu materiał przyjdzie czas może w przyszłym roku.

Jeżeli po przeczytaniu tego artykułu będziecie zainteresowani kupnem tego namiotu, odwiedźcie stronę producenta – MSR Hubba Hubba Bikepacking
Na hasło MAMBA20BIKE otrzymacie -20% zniżki od ceny katalogowej.
Nie czerpię żadnych korzyści z tej sprzedaży.

msr huba huba bikepack

Czy ten wpis był pomocny?

Kliknij gwiazdkę!

Średnia ocena 4.7 / 5. Oceniłeś wpis 21

Brak ocen. Bądź pierwszy!

Chcesz więcej?

Zajrzyj na moje inne kanały!

Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

Powiedz, jak mogę to zmienić?

Chcesz więcej takich materiałów?
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Picture of Dorota Juranek

Dorota Juranek

Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
Wszystkie wpisy »

komentarze

10 Responses

  1. Dr J pisze:
    11 grudnia 2023 o 20:22

    Wygląda bardzo podobnie do mojego starego Big Agnes Copper Spur UL1. Konstrukcja jest podobna więc myślę, że w MSR nie powinno być problemów z rozłożeniem najpierw tropiku a potem podpięcia sypialni. Ja to przetestowałem zwijając mój namiot w deszczu. Bardzo przydatne bo nie napada nam do sypialni.

    Footprint się zdecydowanie przydaje bo w tych ultralekkich namiotach podłoga jest dość cienka. Używam folii Tyvek przyciętej do rozmiaru podłogi.

    Ja używam wersji standardowej, „niebikepackingowej” z normalnej długości słupkami i generalnie namiot (tropik i sypialnia) mieści mi się pod siodełkiem a słupki podróżują w wąskiej torbie pod górną rurą ramy. Dzięki temu mam wolną kierownicę na dużą torbę na resztę gratów. W przypadku małej ramy to może się jednak nie udać bo górna rura będzie za krótka, żeby zmieścić pod nią słupki.

    Dodatkowy plus dla MSR za „maskujący” kolor.

    Odpowiedz
    1. Dorota Juranek pisze:
      12 grudnia 2023 o 21:07

      Tak, Bug Agnes to bardzo podobne konstrukcje.
      Dzięki za podzielenie się spostrzeżeniami.

      Odpowiedz
  2. Paweł Montwiłł pisze:
    12 grudnia 2023 o 11:14

    Bardzo dobra recenzja, Dorota. Trafiłem tu z grupy na Facebooku. Kanał zasubowany. Świetna sprawa z tą hiszpanią bo pogoda praktycznie gwarantowana.

    Za hubą oglądam się od dłuższego czasu i przekonuje mnie bardzo wersja rowerowa z krótszymi kijkami i mega funkcjonalną torbą.

    Odpowiedz
    1. Dorota Juranek pisze:
      12 grudnia 2023 o 21:05

      Dzięki PAweł. Miło że wpadłeś i napisałeś :)

      Odpowiedz
  3. Arkadiusz Rek pisze:
    15 grudnia 2023 o 03:34

    Ja mam w użytkowaniu 3 namioty w tym huba huba 1 i właściwie jedyną rzeczą którą mi przeszkadza do długie maszty. Torby raczej nie potrzebuję bo używam ortlieba bikepackingową i jestem z niej zadowolony. Zastanawiam się czy może nie dokupić tego nowego namiotu i rozmyślam nad tym która ew. wersję 1 czy 2 osobową. Jak ty to widzisz no piszesz że korci cię 2. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    1. Dorota Juranek pisze:
      18 grudnia 2023 o 13:06

      Dla mnie plusem jest możliwość pakowania namiotu w osobną torbę niż inne rzeczy.
      Najlepiej mieć obydwie opcje haha :)

      Odpowiedz
  4. Piotr pisze:
    19 grudnia 2023 o 18:07

    Czy footprint, który użyławałaś to standardowy footprint mar czy wersja dedykowana pod ten namiot? Zamówiłem bikepack2 i zastanawiam się, czy footprint universal 2 będzie pasował.

    Odpowiedz
    1. Dorota Juranek pisze:
      3 stycznia 2024 o 22:15

      Miałam klasycznego. Przepraszam, że dopiero dziś. Gdzieś mi umknął Twój komentarz.

      Odpowiedz
  5. Bartek pisze:
    2 czerwca 2025 o 20:03

    Doroto, czekamy na recenzje po roku użytkowania
    Chciałbym wiedzieć, czy namiot ten jest wytrzymały ponieważ niepokoi mnie to

    Odpowiedz
    1. Dorota Juranek pisze:
      21 lipca 2025 o 08:37

      Nie miałam w tym roku zbyt wielu okazji do jego testowania.
      Teraz lecę w Pireneje na 3 tyg więc będzie solidnie.
      Na pewno w internecie na zagranicznych stronach jest dużo mteriałów.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przeczytaj też to

Zamek Czocha
Dolny Śląsk

Via Sacra – śladami historii i duchowości Dolnego Śląska

0 (0) Via Sacra, czyli „Święta Droga”, to wyjątkowy szlak pielgrzymkowy, który łączy ze sobą

więcej »
12 października 2025 Brak komentarzy
Uncategorized

Okulary fotochromowe – dlaczego to najlepszy wybór na rower?

4.3 (4) Okulary fotochromowe to najlepszy wybór, jeśli mieszkasz i jeździsz głównie w Polsce.Change my

więcej »
2 października 2025 Jeden komentarz
tripout onyx
recenzje

Okulary Tripout ONYX kontra wcześniejsze modele – porównanie i pierwsze wrażenia

5 (4) Myśląc Tripout w głowie pojawia mi się jedno skojarzenie – bardzo przyzwoita funkcjonalność

więcej »
25 września 2025 Brak komentarzy
kalendarz ultramaratonów
gravel

Kalendarz ultramaratonów rowerowych 2026

5 (24) Kalendarz ultramaratonów rowerowych 2026 to miejsce, gdzie znajdziesz wszystkie długodystansowe wyścigi odbywające się

więcej »
12 września 2025 20 komentarzy
WIĘCEJ
Facebook Youtube Instagram
Postaw mi kawę na buycoffee.to

© 2023  All rights reserved.
Dorota Juranek Mamba On Bike
NIP 6342577792