Przejdź do treści
  • GŁÓWNA
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
  • GŁÓWNA
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
Facebook Youtube Instagram

Pirelli Cinturato Gravel M – jakie opony do gravela?

  • 17/04/2023
  • 8 komentarzy
POSTAW KAWE
4.8
(12)

Opony Pirelli Cinturato Gravel M w opiniach, które można znaleźć w internecie, przedstawiane są jako bardzo wszechstronne oraz niezwykle wytrzymałe. Nie spotkałam jeszcze osoby, która byłaby z nich niezadowolona i je odradzała. Czy ich wybór jest odpowiedzią na najcześciej pojawiające się pytanie na rowerowych forach w historii kolarstwa? Jakie opony do gravela? Czy Cinturato Gravel M?


Zacznijmy jednak od początku.

Pirelli to producent mający ogromne doświadczenie w temacie opon samochodowych. Idąc za ciosem postanowił przełożyć swoją wiedzę na opony rowerowe. Czy mu się to udało? Wszystko wskazuje na to, że chyba tak.
Pirelli widywane są coraz częściej na wyścigach, ustawkach czy wspólnych wyjazdach ze znajomymi.
Oczywiście sama nazwa Cinturato to znakomity zabieg marketingowy. Ma jednoznacznie kojarzyć się z oponami samochodowymi i przez to trafiać nawet do osób mało zorientowanych w rowerowym sprzęcie.

Pirelli ma bardzo przejrzysty i czytelny system nazewnictwa swoich opon.
W ofercie producenta znajdziemy nastepujące modele:

Cinturato Gravel H – hard – opona przeznaczona na dobre warunki pogodowe, twardą, ubitą nawierzchnię
Cinturato Gravel M – mixed – opona przeznaczona na teren mieszany i bardziej wymagający
Cinturato Gravel S – soft – opona na błoto i mokre warunki
Cinturato Gravel RC – race – opona wyścigowa próbująca łączyć wszystkie w jedno

Długi czas trwało zanim przekonałam się do tych opon. Nie do końca wiem, z czego wynikał mój opór.
Może przez to, że mam jedne ulubione opony i jeśli się sprawdzają to boję się zaryzykować wtopy z innymi.

Ostatecznie zwyciężyła ciekawość. Prowadząc rowerowego bloga i kanał na YouTube trzeba wiedzieć, co w trawie piszczy. Warto mieć porównanie pomiędzy różnymi oponami i różnymi producentami. Wiedzieć, czym różnią się konkretne modele i poczuć wszystko na własnej skórze… a raczej kole.
Postanowiłam więc zacząć przygodę z Pirelli od modelu, który wydawał mi się najbardziej specyficzny i inny niż dotychczasowe opony, na których jeździłam. Padło na Pirelli Cinturato Gravel M


Opony do testu przekazał sklep Bike RS z Krakowa.


Pirelli Cinturato Gravel M

Pirelli Cinturato Gravel M – bieżnik i wygląd


Model Cinturato Gravel M zaprojektowany został do jazdy w zróżnicowanym terenie i po najtrudniejszych nawierzchniach. Opona ma poradzić sobie w wymagających sytuacjach i zmiennych warunkach pogodowych.

Testowany model to rozmiar 700x40c założony na koła DT Swiss GRC 1400 z obręczami o szerokości wewnętrznej 24 mm, co daje realny balon 42 mm
Pierwotnie opony założone były na koła ERC 1400, jednak wewnętrzna szerokość obręczy 22 mm sprawiała, że opona wydawała mi się za wąska.

Producent w swojej ofercie ma także opony w rozmiarach:

700x35c – 430g
700x40c – 500g
700x45c – 570g
700x50c – 630g
45x650b – 520g
50x650b – 550g


Pirelli Cinturato Gravel M
Wybór rozmiaru 40 mm był w mojej ocenie błędem. Teraz poszłabym w kierunku 45 mm.
Pirelli Cinturato Gravel M
Wielkość balona w stosunku do szerokości obręczy. To by się zgadzało.
Pirelli Cinturato Gravel M
Waga: 18 gramów więcej niż podaje producent ;)

Bieżnik opony jest dość niestandardowy i ma bardzo oryginalny kształt. Klocki są duże i masywne. Na środku są poukładane bardzo gęsto a po bokach rzadko. Dzięki temu, że na środku opony tworzy się jeden ciągły pas gumy. Duża powierzchnia styku z podłożem sprawia, że opona na asfalcie toczy się wyjątkowo płynnie i nie zamula. Nie spodziewałabym się tego po takiej ilości bieżnika.
Natomiast w terenie grube klocki po bokach zapewniają niebywałą stabilność i przyczepność. Ich rzadkie rozmieszczenie sprawia, że opona szybko oczyszcza się z błota i nie zakleja się tak jak inne z bardziej gęstym bieżnikiem.


Bieżnik opony
Bieżnik opony jest bardzo charakterystyczny i niestandardowy.

Pirelli Cinturato Gravel M
Śliskie liście i korzenie tym oponom nie straszne.
Pirelli Cinturato Gravel M
Jazda po singlach to bajka.
Pirelli Cinturato Gravel M
Opony szybko oczyszczają się z błota.

Na odczucia z jazdy na pewno wpływ ma też zastosowanie specjalnej mieszanki SmartGRIP, która ma gwarantować zwiększoną przyczepność w każdych warunkach pogodowych, zarówno suchych jak i mokrych. Nie bez powodu wybrałam te opony na okres jesienno zimowy, kiedy nie da się uniknąć jazdy w błocie i w mokrych, wilgotnych warunkach.


Pirelli Cinturato Gravel M – recenzja filmowa


Więcej moich przemysleń na temat tych opon znajdziecie w recenzji filmowej.


Pirelli Cinturato Gravel M – podsumowanie


Opony zgodnie z obietnicami producenta są bardzo wszechstronne. Bardzo dobrze radzą sobie w zróżnicowanym terenie. Czy będzie to leśna ścieżka za miastem, czy rozorana przez leśników błotnista droga po ścince, czy trudniejszy fragment singla w Świeradowie lub asfalt łączący wszystkie te miejsca.
Wszędzie tam Cinturato Gravel M sobie poradzi a Ty będziesz czuł się pewnie.

Jedyny minus to luźny szuter. Na tego rodzaju nawierzchni nie miałam zaufania do tych opon. Ale nie wiem, czy nie wynika to z wielkości opony, którą wybrałam. Chyba trzeba będzie jeszcze sprawdzić 45 mm :)

W trakcie czterech miesięcy jazdy (ok 3 tys. km) nie złapałam żadnej dziury. Opon używałam w systemie bezdętkowym, powietrze trzyma i nie trzeba o niczym myśleć, poza okresowym sprawdzeniem mleka w oponie.

Gdyby opony wychodziły nieco lżejsze, to z pewnością zostałyby ze mną na dłużej.


Plusy
– odporność na przebicia
– wszechstronność
– zaskakująco dobrze zachowują się na asfalcie
– szybko oczyszczają się z błota
Minusy
– cena
– słaby grip na luźnym szutrze

opony pirelli
Zimowe jazdy na Pirelli Cinturato Gravel M też były udane.
opony pirelli
Mimo niskich temperatur guma radziła sobie dobrze.

Czy ten wpis był pomocny?

Kliknij gwiazdkę!

Średnia ocena 4.8 / 5. Oceniłeś wpis 12

Brak ocen. Bądź pierwszy!

Chcesz więcej?

Zajrzyj na moje inne kanały!

Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

Powiedz, jak mogę to zmienić?

Chcesz więcej takich materiałów?
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Picture of Dorota Juranek

Dorota Juranek

Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
Wszystkie wpisy »

komentarze

8 Responses

  1. Pingback: Recenzja opony TUFO Gravel Speedero TR 700 x 36C - Bobiko ▪ Blog
  2. Piotr pisze:
    7 maja 2023 o 20:29

    Hej. Mam 45 ki i na luźnym szutrze też jest słabo. Na piasku na zakrętach i na luźnym szutrze nie mam do nich zaufania.

    Odpowiedz
    1. Olek pisze:
      15 kwietnia 2024 o 20:07

      Właśnie po wielu pozytywnych komentarzach zdecydowałem się na te opony (wersja M 45mm). Jeżdzę głównie w Beskidach po luźnych kamieniach oraz luźnym szutrze. Faktycznie jest słabo. Mam wrażenie, ze moje poprzednie TUFO Thundero lepiej sobie z tym radziły niż Pirelli. Poza tym są dosyć twarde (i to nawet na niskim ciśnieniu) i jednak trochę zamulają na asfalcie … ale mam jedynie porównanie do Thundero 40mm.

      Odpowiedz
  3. Olek pisze:
    17 lipca 2023 o 09:08

    Dzięki za recenzje! Jeżdżę po beskidzkich pożarówkach. Często dużo tam luźnego żwiru i szutru ale raczej bez błota i piachu … czasami jak jest nieubity dosyć zdradliwego. Czy te opony będą nadawaly sie na takie warunki czy polecacie coś innego? Myślałem o rozmiarze 700×45 ale do mojego gravela zmieści się tez 700×50. Zastanawiam się czy nie wybrać na próbę 700×50? Czy ktoś jeździł na takich szerokich oponach na gravel? Czy nie będą za ciężkie? Lubie też zjechać na asfalt. Często też aby dojechać w Beskidach do dobrych pożarówek trzeba dosyć długo jechać tym asfaltem. Będę Wdzięczny za pomoc oraz dobre rady. Pozdrawiam, Olek

    Odpowiedz
  4. Roman pisze:
    4 stycznia 2024 o 00:45

    Jeżdżę na 45 i w ciągu 2 miesięcy juz 2 razy złapałem gumę. Jeździłem na detkach przy 3.5 bara. Ogólnie nie polecam tych opon, guma jest miękka więc wszytko może się wbić w bieżnik. Oprócz wyglądu brązowego paska z boku ta opona nie urywa d.
    A wiadomo ze robicie pozytwne opinie ponieważ nikt nie użyczyłby wam opn i roweru za darmo a i kilka groszy wpadnie do kieszeni ale nie tędy droga.Pozdrawiam

    Odpowiedz
    1. Dorota Juranek pisze:
      4 stycznia 2024 o 11:18

      Dzięki za podzielenie się opinią.
      To jedne z lepszych opon na rynku, o czym przeczytasz nie tylko tutaj, ale na subiektywnych forach i grupach internetowych.
      Guma jest miękka i dzięki temu ma bardzo dobrą przyczepność w terenie.

      Rozwój, że każdy będzie chodził drogami jakie lubi.
      Pozdro

      Odpowiedz
  5. Baton pisze:
    10 lutego 2024 o 21:40

    Ta opona nic nie wspólnego z odporonscia na przebicia. Tak samo jak w powyższym artykuł ( zapewne sponsorowany ) jest napisane 1 zdanie ze odporna. W końcu nie można napisać złego słowa na sponsorowaną recenzje tych że opon. Nie polecam tek opony = wyrzucona kasa w bloto

    Odpowiedz
    1. Tomasz Litwiński pisze:
      10 marca 2024 o 19:56

      Wyjmij dętkę, zalej mleko, ciesz się z jazdy bez przebić. :)

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przeczytaj też to

warszawa gdańsk trasa rowerowa
bikepacking

Warszawa – Gdańsk czyli dobry pomysł na długi weekend

0 (0) Warszawa – Gdańsk: Trzy dni, 450 kilometrów, hamak zamiast hotelu i szum lasu

więcej »
15 maja 2025 Brak komentarzy
szlak wokół zalewu szczecińskiego
bikepacking

Rowerowy Szlak Wokół Zalewu Szczecińskiego – wszystko, co musisz wiedzieć

4.8 (8) Szlak Wokół Zalewu Szczecińskiego robi się coraz popularniejszy. Warto go przejechać zanim na

więcej »
24 kwietnia 2025 Brak komentarzy
liv langma advanced
recenzje

Liv Langma Advanced Pro – rower szosowy dla dziewczyny

5 (1) W świecie rowerów szosowych, gdzie każdy detal ma znaczenie, Liv Langma Advanced Pro

więcej »
15 kwietnia 2025 Brak komentarzy
porady

Jak wyprać puchową kurtkę? Poradnik krok po kroku.

5 (3) W życiu każdego z nas przychodzi taki moment, że twoja ulubiona puchowa kurtka,

więcej »
3 kwietnia 2025 Jeden komentarz
WIĘCEJ
Facebook Youtube Instagram
Postaw mi kawę na buycoffee.to

© 2023  All rights reserved.
Dorota Juranek Mamba On Bike
NIP 6342577792