Przejdź do treści
  • BLOG
    • współpraca
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
    • porady
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • ULTRA
  • INNE
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • SKLEP
    • Sklep
    • Koszyk
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Regulamin obozów
Menu
  • BLOG
    • współpraca
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
    • porady
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • ULTRA
  • INNE
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • SKLEP
    • Sklep
    • Koszyk
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Regulamin obozów
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Facebook Youtube Instagram

Whyte T130 RS 2017 – Quick test

  • 22/11/2016
  • Brak komentarzy
0
(0)

Gdy wiosną tego roku w Polsce pojawiła się marka Whyte, na rowerowym rynku wreszcie powiało świeżością.
Wszyscy lubią nowości, a Polacy nad wyraz lubią zagraniczne nowości. Jeśli dodatkowo coś jest „designed in jUKej” to pozamiatane. Do tego doszedł medialny wyjazd na wyspy, z którego „jak z wyjazdów do Niemiec w czasach PRL, każdy wrócił z termosem rowerem”. Marka z rogaczem w tle została zauważona.


Czy w związku z całkiem sporym szumem medialnym wokół tych rowerów, jest jeszcze ktoś w środowisku enduro, kto nie kojarzy Whyte?

O dziwo tak.

Rower, zabrany na bielski poligon testowy Enduro Trails, faktycznie wywołał spore zainteresowanie.  Jednak dość zaskakujące było, gdy spotkany tego dnia Drwal z STB, widząc mnie na innym niż Tolek Jr rowerze, zapytał zupełnie szczerze – „A co to za marka???”

Co ciekawe, Marcin, organoleptycznie oceniając rower, stwierdził, że wygląda bardzo przyzwoicie, ma całkiem agresywną geometrię i „chyba musi  dobrze jeździć”.

whyte t130 -7423

Whyte T130 RS

Weekend spędzony z Whyte T130 przypomniał mi o moim byłym.
CZARNY był rowerem, zupełnie nieświadomie, składanym przeze mnie zgodnie z taką samą filozofią i przeznaczeniem. 140/130 mm skoku, szerokie opony i równie szeroka kierownica. Ten związek wspominam bardzo pozytywnie.

Bo gdy rasowy 160-milimetrowy endurak to za dużo, a sztywny HT do XC za mało, pojawia się modne ostatnio pojęcie TRAIL, czyli rower stworzony do dawania przyjemności. Maszyna, która nie wyciśnie z ciebie ostatnich soków na podjeździe, a na zjazdach wywoła uśmiech zadowolenia.

By zdefiniować tego typu rowery wystarczy magiczne słowo FLOW

whyte t130 -7446

Whyte T130 RS test

Whyte T130, otrzymany przeze mnie do testów to model na 2017 rok. Na 1ENDURO możecie dokładnie przeczytać o szczegółach technicznych jego młodszego brata z roku 2016.
Porównując specyfikację obydwu maszyn widać, że inżynierowie Whyte-a biorą sobie do serca informacje zwrotne klientów i nie stoją w miejscu.

Whyte T130 2017 ma nowe hamulce, które wreszcie działają.

whyte-t130-7337

Tym razem za bujanie, lub raczej jego brak odpowiada zestaw FOX w wersji budżetowej.

whyte-t130-7320

Zgodnie z najnowszymi trendami obręcze zyskały na szerokości kilka dodatkowych milimetrów (29), dzięki czemu agresywniejsze opony układają się lepiej. Oj jak ja lubię duże balony :)

whyte-t130-7321

Wrażenia z jazdy

Na początku jak zwykle jest podjazd. Nie będę produkować tutaj żadnych elaboratów, bo rower najzwyczajniej w świecie robi to, co do niego należy, po prostu jedzie do góry. Nie trzeba z nim walczyć, dociskać przedniego koła, martwić się o bujanie. Pełen komfort. Rozmiar S przy wzroście 162 cm zgodnie z sugestiami producenta od razu mi „siada”. Co ciekawe, promowana przez konstruktorów, wspominana na każdym kroku w opisach geometria progresywna nie była przeze mnie w żaden sposób odczuwana.

whyte-t130-7224

whyte-t130-7234

whyte-t130-7262

whyte-t130-7243

Na pierwszy zjazdowy strzał poszedł Twister.
Kto był w bielskim kompleksie, ten wie, że na tą ścieżkę rowery 160 mm skoku to mocny przerost formy nad treścią. 130 mm Whyte-a okazało się zdecydowanie bardziej przyjazne.
Rzeczą, którą najbardziej odczułam na tym fragmencie, była wyjątkowa skrętność roweru. Sekcje zakrętów lewo-prawo pokonywałam zdecydowanie dynamiczniej niż zazwyczaj. Rower sam prowokował mocne pochylanie go na wirażach.

whyte-t130-7359

whyte-t130-7365

whyte-t130-7403

whyte-t130-7406

whyte-t130-7409

Na drugi strzał poszły konkrety. DH+ to nie jest trasa dla piździpączków.
Czy na rowerze 130 mm jest sens tam zaglądać?
Na Whyte T130 jak najbardziej.

whyte-t130-7349

Pamiętając pierwszy zjazd tym szlakiem na moich pierwszych zawodach, kiedy jeszcze jeździłam na CZARNYM (Giant Trance 26 cali 140/130 mm), spodziewałam się większych wygibasów. Jednak na własnej skórze odczułam, że jednak zmiany konstrukcyjne w rowerach mają sens. Wypłaszczone kąty, koło 27,5 cala, szerokie obręcze, grube opony, krótki mostek, szeroka kierownica przy tym samym skoku robią swoje. To wszystko sprawia, że świat jest piękniejszy :)

test-whyte-t130-7482

test-whyte-t130-7485

Jadąc DH+ czekałam z niecierpliwością na walenie korbami o kamienie (wspominał o tym u siebie Michał). Rowery Whyte są bowiem faktycznie nisko zawieszone. Niestety niczego takiego się nie doczekałam. Wydało mi się to dziwne, bo jeżdżąc na Tolku nie ma wyjazdu bez tego typu wpadek.

Ostatnim testowym odcinkiem dla Whyte T130 był wijący się niczym wąż między drzewami i wąwozami stoków Koziej Góry stary/nowy OS nr 1.
Ten szlak faktycznie wymagał trochę większej pracy ciałem, ale 130 mm Whyte-a w dalszym ciągu wystarczyło na czerpanie frajdy z jazdy tym singlem.

test-whyte-t130-7503

test-whyte-t130-7511

Podsumowanie

Marketing marketingiem, testy testami, w realnej jeździe rower Whyte T130 RS okazuje się naprawdę przemyślanym i spójnie złożonym rowerem.
Nie dziwi mnie fakt, że tego typu maszyny znajdują coraz większą grupę zwolenników.
Kategoria light-enduro, tak bym to określiła.

Niestety pełnię szczęścia i wizję idealnego roweru zaburzają dwa zasadnicze fakty – wysoka, jak na tego typu rower waga i… cena – zdecydowanie mało przystępna, jak na polskie warunki.

PLUSY
– wysoka odporność na warunki pogodowe (uszczelnione łożyska i wszystkie dziurki w ramie, wewnętrzne prowadzenie przewodów, możliwość montażu Crud Catchera – błotnik pod dolną rurą)

– przemyślana konfiguracja osprzętu (szerokie obręcze, sztyca myk-myk, szeroka kierownica, krótki mostek)

– dobry look, dbałość o detale

MINUSY
– wysoka waga

– wysoka cena

Rower z floty testowej otrzymałam od dystrybutora Whyte Polska.
Jeśli masz ochotę, też możesz go wypróbować, przedstawiciele marki byli w tym roku na Zlocie Rowerowego Podhala oraz organizowali oficjalne testy w Srebrnej Górze.

Czy ten wpis był pomocny?

Kliknij gwiazdkę!

Średnia ocena 0 / 5. Oceniłeś wpis 0

Brak ocen. Bądź pierwszy!

Chcesz więcej?

Zajrzyj na moje inne kanały!

Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

Powiedz, jak mogę to zmienić?

Chcesz więcej takich materiałów?
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Dorota Juranek

Dorota Juranek

Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
Wszystkie wpisy »

komentarze

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przeczytaj też to

Akademia Bikepackingu
bikepacking

Akademia Bikepackingu Jack Wolfskin 2023

5 (4) Akademia Bikepackingu była pomysłem, który powstał w mojej głowie, gdy razem z Michałem

więcej »
18 września 2023 2 komentarze
Bikefitting Velolab
porady

Bikefitting – jak ustawić dobrą pozycję na rowerze?

5 (8) Mimo iż od przeszło 20 lat jeżdżę na rowerze to dopiero niedawno zdecydowałam

więcej »
12 września 2023 Brak komentarzy
relacje

Łemko Gravel 2023

4.4 (5) Łemko Gravel to jeden z trzech wyścigów zaproponowanych przez organizatorów w ramach Podkarpackie

więcej »
9 sierpnia 2023 4 komentarze
Race Balm
porady

RaceBalm – kosmetyki dla osób aktywnych

5 (2) RaceBalm to seria kosmetyków przeznaczonych dla osób aktywnych, uprawiających sport zarówno zawodowo jak

więcej »
7 sierpnia 2023 Brak komentarzy
WIĘCEJ
Facebook Youtube Instagram
Postaw mi kawę na buycoffee.to

© 2023  All rights reserved.
Dorota Juranek Mamba On Bike
NIP 6342577792

Strona posługuje się plikami cookies w celu prawidłowego jej działania. Kontynuując zgadzasz się na korzystanie z plików cookies zgodnie z naszą polityką prywatności.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT