Przejdź do treści
  • BLOG
    • współpraca
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
    • porady
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • ULTRA
  • INNE
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • SKLEP
    • Sklep
    • Koszyk
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Regulamin obozów
Menu
  • BLOG
    • współpraca
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
    • porady
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • ULTRA
  • INNE
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • SKLEP
    • Sklep
    • Koszyk
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Regulamin obozów
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Facebook Youtube Instagram

Garmin Rally XC200 – pedały z pomiarem mocy

  • 29/04/2021
  • 3 komentarzy
4
(1)

Pomiar mocy instalowany w rowerach od dawna nikogo już nie dziwi. Trening z mocą pozawala na większą efektywność i dokładność, daje duże możliwości analizy. Od jakiegoś czasu zastanawiałam się nad zakupem tego typu urządzenia. Moment w którym Garmin zaprezentował swoje nowe pedały Garmin Rally XC200 okazał się kluczowy. Teoretycznie, czujnik mocy umieszczony w pedałach umożliwia nam większą swobodę w wyborze roweru, z którego korzystamy. Całość wydaje się łatwo w obsłudze i montażu. Jak jest w praktyce? I czy faktycznie taki gadżet jest potrzebny takiemu amatorowi jak ja? Sprawdzimy.


Wpis powstał w ramach współpracy z partnerem bloga, firmą – Garmin


Garmin Rally XC200 – informacje producenta

Garmin Rally XC200 to pedały pozwalające na pomiar mocy w terenowych warunkach.
Dzięki umieszczeniu czujnika w osi pedału, możliwe jest łatwe przenoszenie miernika pomiędzy różnymi rowerami.

Producent zaprezentował jednocześnie trzy wersje pedałów Rally.
Wersja XC200 kompatybilna jest z blokami SPD.
Wersja RK200 kompatybilna jest z blokami Look Keo.
Wersja RS200 kompatybilna jest z blokami SPD-SL

Pedały XC200, RK200 i RS200 mają pomiar mocy na prawą i lewą nogę, natomiast w odpowiednikach z oznaczeniem 100 czujnik znajduje się tylko po lewej stronie.

Poniższa grafika przedstawia najważniejsze cechy pedałów Garmin Rally XC200.


pedały gramin rally specyfikacja
źródło: garmin.com

Specyfikacja i dane techniczne

  • Typ baterii: LR44/SR44 (x4)
  • Czas działania baterii: do 120 godzin (przy baterii typu LR44)
  • Waga: 444 g
  • Wodoodporność: IXP7
  • Maksymalna masa ciała rowerzysty: 105 kg
  • Dokładność: +/- 1,0%
  • Typ bloku: SHIMANO SPD
  • Czynnik Q: 53 mm (55 mm z podkładką sprężystą o grubości 2 mm)
  • Wysokość profilu: 13,5 mm
  • Kalibracja pola
  • Regulacja naprężenia
  • kompatybilne z Garmin Connect™
  • Miejsce pomiaru: oś
  • Łączność: ANT+® i Bluetooth®
  •  
    Zdaniem producenta pedały Garmin Rally XC200 są proste, wytrzymałe, łatwe w obsłudze i przede wszystkim dokładne. Pozwalają na pomiar mocy w terenie, na różnego rodzaju rowerach. W przypadku pedałów z podwójnym czujnikiem oprócz danych związanych ściśle z pomiarem mocy użytkownik otrzymuje jeszcze ciekawostki, takie jak – porównanie mocy generowanej przez lewą i prawą nogę, analiza czasu spędzanego w pozycji stojącej i siedzącej, analiza momentu, kiedy podczas obrotu korba wytwarzamy największą moc czy możliwość analizy optymalnego miejsca mocowania bloków.


    pedały gramin rally specyfikacja
    źródło: garmin.com

    pedały garmin
    …

    Po co mi pedały z pomiarem mocy?

    Do tej pory niespecjalnie interesowałam się urządzeniami pozwalającymi mierzyć moc w trakcie jazdy na rowerze. Nie było mi to do niczego potrzebne. Wiedza w tym zakresie ograniczała się do tego, że kojarzę głównych producentów – PowerTap, Stages, InPeak, Quarq oraz stosowane przez nich metody – pomiar mocy w piaście, korbie, pedale.

    Wszystko zmieniło się gdzieś pod koniec zeszłej jesieni, kiedy to postanowiłam spróbować pierwszy raz przepracować treningowo zimę i zobaczyć, jaki będzie miało to wpływ na wyniki i formę w sezonie.
    Zainwestowałam w plan treningowy, w sypialni wylądował trenażer, a w kalendarzu pojawiły się żelazne godziny zarezerwowane na trening.

    W moim trenowaniu nie chodzi o spektakularne wyniki, stawanie na podium, czy formę życia. Zależy mi przede wszystkim na komforcie jazdy na wyścigach ultra oraz podczas wycieczek z innymi trochę mocniejszymi ode mnie osobami. Wypracowanie takiej bazy możliwe jest jedynie poprzez utrzymanie systematyczości i konsekwencji, o którą zazwyczaj bardzo trudno. Niełatwo jest pracować na etacie, jeździć na rowerze a potem jeszcze o tym wszystkim pisać. Zresztą sami wiecie, jak ciężko jest w dzisiejszych czasach wszystko ogarniać.

    Po co więc takiemu amatorowi jak ja pomiar mocy?
    Oczywiście po części jest to swego rodzaju zachcianka. Z drugiej jednak strony, dysponując małą ilością czasu, chcemy go wykorzystać jak najbardziej optymalnie i na to pozwala właśnie pomiar mocy. Nie będę teraz rozpisywać się na temat przewagi treningu z mocą nad treningiem z samym pulsometrem. Na pewno wiecie o tym całkiem sporo. A jak nie wiecie, to na pewno na wszystkie pytania odpowie Wam Wujek Google.

    Wracając do tematu. By trenować efektywnie większość zimowych ustrukturyzowanych treningów przeprowadziłam na trenażerze Tacx NEO, który na bieżaco kontrolował i zadawał moc, z którą trener nakazał jeździć. Wszystko to uzupełniane było weekendowymi aktywnościami o niskiej tlenowej intensywności, podczas których pomiar mocy nie był zupełnie potrzebny. Gdy zrobiło się cieplej, w dalszym ciagu miałam zamiar realizować koncepcję jazdy w tygodniu pod dachem z cyferkami a w weekendy, jak to mówią Krakowiacy, na polu z włosem rozwianym.

    Mimo iż tej wiosny nie doświadczyliśmy jeszcze zbyt wielu ciepłych dni, to już pierwsze treningi wykonywane w domu na trenażerze podczas, gdy na dworze akurat trafiało się okienko pogodowe, zasiały ziarenko wątpliwości, czy to aby faktycznie sensowne.

    Z drugiej strony podczas tych nielicznych jazd na zewnątrz trochę brakowało cyferek z mocą migających na liczniku. Pojawiła się ciekawość watów, jakie wykręcam w terenie w porównaniu do treningu stacjonarnego.

    I wtedy prawie jednocześnie na PinkBike-u pojawiły się przecieki o nowych pedałach Garmina z pomiarem mocy, a na moją mailową skrzynkę wpadła wiadomość od polskiego dystrybutora firmy Garmin, z informacją o onlineowej prezentacji nowych produktów.

    To jest ten moment, pomyślałam.
    Firma Garmin już prawie od roku jest partnerem bloga i dzięki temu mam możliwość korzystać z urządzeń takich jak licznik Edge 830 oraz zegarek Garmin Fenix 6 S pro.
    Teraz przyszła pora na pedały :)


    Pedały Garmin Rally XC200
    …
    Pedały Garmin Rally XC200
    …
    Pedały Garmin Rally XC200
    …

    Garmin Rally XC200 – pierwsze wrażenia

    Pierwsza rzecz, na którą zwróciłam uwagę po odpakowaniu pudełka, to oczywiście wygląd.
    Jest sztos. Pedały wyglądają tak dobrze, jak w materiałach reklamowych. Dopracowane kształty, wysoka jakość materiałów z jakich są zrobione. Precyzja i staranność wykonania. To określenia, które pojawiają się w głowie na ich widok.

    Zaraz po tym pomyślałam, ciekawe, jak długo będą tak dobrze wyglądać :)
    Wiadomo, pedały w rowerze nie mają lekko. Jestem bardzo ciekawa ich stanu po pierwszych kilkuset kilomterach.

    Trzymając pedały w ręce czuje się ich konkretność. Są całkiem duże i masywne. Na pewno będą dawały dobre podparcie dla buta.
    Waga samych pedałów bez bloków to 440 gramów.
    To trochę więcej niż Look X-Track Race Carbon, na których jeżdżę od roku, ale umieszczenie pomiaru mocy w pedałach wiąże się z pewnymi konsekwencjami.

    W pudełku z pedałami otrzymujemy bloki oraz podkładki, które stosujemy, w przypadku, gdyby oś pedału po jego montażu znajdowała się za blisko linii łańcucha.
    Książeczka z instrukcja obsługi prezentuje w przejrzysty sposób montaż pedałów w rowerze i ich połączenie z rowerowym komputerkiem.

    Pedałów będę używała na zmianę w dwóch rowerach – gravelu – Liv Devote oraz w lekkim fullu XC Liv Pique.

    Dziś pierwsze jazdy.
    Jak tylko zrobię na nich trochę kilometrów, wrócę z wrażeniami.

    Pedały Garmin Rally XC200
    …

    Czy ten wpis był pomocny?

    Kliknij gwiazdkę!

    Średnia ocena 4 / 5. Oceniłeś wpis 1

    Brak ocen. Bądź pierwszy!

    Chcesz więcej?

    Zajrzyj na moje inne kanały!

    Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

    Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

    Powiedz, jak mogę to zmienić?

    Chcesz więcej takich materiałów?
    Postaw mi kawę na buycoffee.to
    Dorota Juranek

    Dorota Juranek

    Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
    Wszystkie wpisy »

    komentarze

    3 odpowiedzi

    1. wojtiF1 pisze:
      2 maja 2021 o 20:01

      To może być ciekawe rozwiązanie…ale ta cena trochę miażdży na dziś.
      Zobaczymy jakie będą finalne recenzje.

      Odpowiedz
      1. mamba pisze:
        4 maja 2021 o 21:34

        Tak cena jest niemała.
        Na szczęście w ofercie są też niższe modele :)

        Odpowiedz
    2. Sitab pisze:
      12 maja 2021 o 14:38

      Świetna recenzja! Co do tych niższych modeli – czy jesteś w stanie coś polecić? Celowałbym w taki gadżet, ale jednak póki co takiej ceny nie przeskoczę…

      Odpowiedz

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    przeczytaj też to

    Akademia Bikepackingu
    bikepacking

    Akademia Bikepackingu Jack Wolfskin 2023

    5 (4) Akademia Bikepackingu była pomysłem, który powstał w mojej głowie, gdy razem z Michałem

    więcej »
    18 września 2023 2 komentarze
    Bikefitting Velolab
    porady

    Bikefitting – jak ustawić dobrą pozycję na rowerze?

    5 (8) Mimo iż od przeszło 20 lat jeżdżę na rowerze to dopiero niedawno zdecydowałam

    więcej »
    12 września 2023 Brak komentarzy
    relacje

    Łemko Gravel 2023

    4.4 (5) Łemko Gravel to jeden z trzech wyścigów zaproponowanych przez organizatorów w ramach Podkarpackie

    więcej »
    9 sierpnia 2023 4 komentarze
    Race Balm
    porady

    RaceBalm – kosmetyki dla osób aktywnych

    5 (2) RaceBalm to seria kosmetyków przeznaczonych dla osób aktywnych, uprawiających sport zarówno zawodowo jak

    więcej »
    7 sierpnia 2023 Brak komentarzy
    WIĘCEJ
    Facebook Youtube Instagram
    Postaw mi kawę na buycoffee.to

    © 2023  All rights reserved.
    Dorota Juranek Mamba On Bike
    NIP 6342577792

    Strona posługuje się plikami cookies w celu prawidłowego jej działania. Kontynuując zgadzasz się na korzystanie z plików cookies zgodnie z naszą polityką prywatności.
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    SAVE & ACCEPT