Przejdź do treści
  • BLOG
    • współpraca
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
    • porady
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • ULTRA
  • INNE
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • SKLEP
    • Sklep
    • Koszyk
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Regulamin obozów
Menu
  • BLOG
    • współpraca
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
    • porady
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • ULTRA
  • INNE
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • SKLEP
    • Sklep
    • Koszyk
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Regulamin obozów
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Facebook Youtube Instagram

Rychlebskie testowanie

  • 19/10/2014
  • 8 komentarzy
0
(0)

Ech… i znów przyszło mi przekraczać granicę komfortu.
I po raz kolejny przekonałam się, że warto.
Gdy stoisz w miejscu tak na prawdę się cofasz, gdy odważysz się zrobić krok, efekty przerosną twoje oczekiwania.

Rama o rozmiar większa niż czarny, kiera o 160 mm szersza niż moja, koła o 1,5 cala większe.
By lepiej się poznać potrzebne okazało się zaledwie 18 km.
Potem było już tylko lepiej. Szkoda że tak krótko.
Rower do testów otrzymałam dzięki uprzejmości BIKE

Ps.
Prosicie o konkrety. Więc kilka słów uzupełnienia.
Rower testowany to Mondraker Factor RR w wersji ALU na średnich kółkach rozmiar M.
Początkowo były obawy, czy m-ka będzie dobra. Generalnie jeżdżę na s-kach, ale po długich przekonaniach wpięłam się w pedały i zaryzykowałam. Warto było, bo okazało się, że zachwalana przez Grzegorza „forvard geometry” daje radę i nie czułam aby rama była za duża.
Już na podjeździe zauważyłam różnice w kołach w stosunku do 26. Nie było żadnych problemów ze wspinaniem się. Przełożenie 22/36 zdecydowanie komfortowe. Niestety problemu trochę przysparzała kierownica 760 mm to dla mnie mimo wszystko za dużo. Wystarczyłoby 720-740 mm. Tak czy owak wiessnera wjechałam na całkiem niskim tętnie.
Bałam się również, jak to będzie wszystko banglać na zjeździe, bo zasięgu ramion brakowało. Niepotrzebnie jednak. Średnie koło pozwoliło zjechać pewniej uskoki, których nie skakałam, nie dostrzegłam problemów ze zwrotnością.
Generalnie po pierwszym kółku postanowiłam, że czarny do końca odpocznie w samochodzie.
Po drugim kółku, na którym można było już troszkę zaszaleć, miałam już niemały banan na twarzy.
Rower całkiem mi podszedł. Mimo, że to maszyna ze średniej półki cenowej, jeździło się bardzo dobrze.
Jedyne zmiany jakie bym dokonała to węższa kiera i konkretniejsze opony, bo te które posiadał rower było dosyć łyse przez co nie czułam się pewnie w zakrętach i na sporadycznie pojawiających się korzeniach.

Ps:2
Dziś wsiadłam na czernego by trochę go przewietrzyć. Jednak głowa fiksuje i przez pierwsze pół godziny nie czułam się dobrze z kierą węższą o 16 cm :)

Czy ten wpis był pomocny?

Kliknij gwiazdkę!

Średnia ocena 0 / 5. Oceniłeś wpis 0

Brak ocen. Bądź pierwszy!

Chcesz więcej?

Zajrzyj na moje inne kanały!

Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

Powiedz, jak mogę to zmienić?

Chcesz więcej takich materiałów?
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Dorota Juranek

Dorota Juranek

Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
Wszystkie wpisy »

komentarze

8 odpowiedzi

  1. foxiu pisze:
    20 października 2014 o 01:20

    I… jakieś wnioski będą? :)

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      20 października 2014 o 12:30

      Miało być tajemniczo z nutką niedopowiedzenia :)

      Odpowiedz
      1. foxiu pisze:
        20 października 2014 o 16:53

        No, nutka niedopowiedzenia na pewno była ;)

        A powiem Ci jeszcze, że lepiej wyglądasz na średnim kole, niż na 26″. W sensie bardziej proporcjonalnie. Nie ma wrażenia, że śmigasz na rowerze młodszej siostry. Ale ja mam gust rozjechany przez 29″, nie musisz mi wierzyć ;)

        Odpowiedz
        1. mamba pisze:
          20 października 2014 o 18:56

          Wierzę :)
          Bo nie tylko ty byłeś tego zdania.

          Odpowiedz
  2. Zibi pisze:
    20 października 2014 o 09:05

    Bardzo fajna strona po nowemu :) podoba mi się :D
    Widzę że Rychlebskie w tym roku testujesz na maxa. A myślałem że tylko mnie tak tam ciągnie ;)

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      20 października 2014 o 12:31

      Ech, gdyby na Rychleby było bliżej to pewnie byłabym tam częściej :)

      Odpowiedz
      1. Zibi pisze:
        21 października 2014 o 07:16

        Niedawno podobnie stwierdziłem, że najchętniej przeprowadziłbym się na Rychleby ;) tylko czy mając je na miejscu tak samo smakowałyby te trasy jak jadąc tam raz na jakiś czas?
        P.S. Może kiedyś wrócę w moje rodzinne strony i na Rychlebskie będę miał tylko 30 km :))))

        Odpowiedz
  3. retroracer pisze:
    21 października 2014 o 22:10

    …i tak trzymaj, z tym komfortem mam na myśli!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przeczytaj też to

Akademia Bikepackingu
bikepacking

Akademia Bikepackingu Jack Wolfskin 2023

5 (4) Akademia Bikepackingu była pomysłem, który powstał w mojej głowie, gdy razem z Michałem

więcej »
18 września 2023 2 komentarze
Bikefitting Velolab
porady

Bikefitting – jak ustawić dobrą pozycję na rowerze?

5 (8) Mimo iż od przeszło 20 lat jeżdżę na rowerze to dopiero niedawno zdecydowałam

więcej »
12 września 2023 Brak komentarzy
relacje

Łemko Gravel 2023

4.4 (5) Łemko Gravel to jeden z trzech wyścigów zaproponowanych przez organizatorów w ramach Podkarpackie

więcej »
9 sierpnia 2023 4 komentarze
Race Balm
porady

RaceBalm – kosmetyki dla osób aktywnych

5 (2) RaceBalm to seria kosmetyków przeznaczonych dla osób aktywnych, uprawiających sport zarówno zawodowo jak

więcej »
7 sierpnia 2023 Brak komentarzy
WIĘCEJ
Facebook Youtube Instagram
Postaw mi kawę na buycoffee.to

© 2023  All rights reserved.
Dorota Juranek Mamba On Bike
NIP 6342577792

Strona posługuje się plikami cookies w celu prawidłowego jej działania. Kontynuując zgadzasz się na korzystanie z plików cookies zgodnie z naszą polityką prywatności.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT