Przejdź do treści
  • GŁÓWNA
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
  • GŁÓWNA
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
Facebook Youtube Instagram

Koszyki Blackburn Outpost Cargo Cage + Restrap Fork Bag – test

  • 08/10/2021
  • 3 komentarzy
POSTAW KAWE
3
(2)

Blackburn Outpost Cargo Cage to jeden z wielu dostępnych na rynku systemów montażu bagażu do widelca roweru za pomocą specjalnego koszyka nieco większego niż typowy koszyk na bidon. Z racji tego, że w bikepackingu preferuję raczej minimalizm do tej pory ten sposób przewozu bagażu szczególnie mnie nie interesował.
Jak już pewnie się domyślacie był to duży błąd. Ale po kolei.


Mam 162 cm wzrostu. Rowery, na których jeżdzę, zazwyczaj mają rozmiar S lub nawet XS. Wiąże się z tym jeden zasadniczy minus, jeśli chodzi o spakowanie roweru na bikepackingi.
Zarówno z podsiodłówką jak i torbą mocowaną na kierownicy bywa problem. Często główka ramy jest tak krótka, że zamontowana na kierownicy torba ociera o przednią oponę. Przez to jej wielkość też zazwyczaj jest mocno ograniczona.

Drugą przesłanką skłaniająca mnie do poszukiwań alternatywy dla handlebar bag-a był fakt, iż w tym roku zaczęłam też wozić lamkę oraz GoPro mocowane specjalnym uchwytem do mostka, co jeszcze bardziej utrudnia zainstalowanie przedniej torby.

Nie było wyjścia, trzeba było zastanowić się nad koszykami.
A że jak zawsze akcja była robiona na ostatnią minutę, to wybrałam chyba jeden z najpopularniejszych modeli na rynku – Blackburn Outpost Cargo Cage.

Z doborem worków zupełnie nie było problemów. Tu jak zawsze mogłam liczyć na wsparcie BIKE-RS Kraków – sklepu który jest dystrybutorem marki Restrap. Jeśli śledzicie bloga, to już nie raz widzieliście produkty tej marki u mnie, bo często ich używam i do tej pory byłam z nich bardzo zadowolona.

Tu znajdziecie test dotychczas używanych przeze mnie toreb Restrap – Torby bikepackingowe Restrap

Po co pisze ten tekst? Z dwóch powodów. Po pierwsze – poprosiły mnie o niego dwie osoby, po drugie – już po jednym wyjeździe muszę przyznać, że zupełnie zmieniłam zdanie na temat toreb mocowanych do widelca i uważam, że tego typu rozwiązanie w przypadku małych ram zasługuję na uwagę.


Blackburn Outpost Cargo Cage


Blackburn Outpost Cargo Cage to koszyki służące do przewozu dodatkowego bagażu na widelcu.

Materiał: aluminium
Waga:156 g
Wymiary: 20x8x
Dopuszczalne obciążenie: 4 kg


Blackburn outpost cargo cages
Koszyki robią bardzo konkretne pierwsze wrażenie. Ich siła tkwi w prostocie.
Blackburn outpost cargo cages
Liczne otwory montażowe ułatwiają przymocowanie koszyków do widelca na różnej wysokości.
Blackburn outpost cargo cages
Dwa paski mocujące bagaż można także ustawić w różnych odległościach.

Restrap Fork Bag


Uzupełnieniem koszyków zostały torby Restrap Fork Bag.

Pojemność: 5 litrów
Wymiary: 17 cm x 30 cm x 12 cm
Materiał:100% wodoodporny
Waga: 200 g


Restrap fork bag
Worki są zwijane od góry i zapina się je na klamrę.
Restrap fork bag
Mają możliwość przeplecenia pasków na różnych wysokościach.
Restrap fork bag
Logo Restrap. Chyba nie ma żądnej funkcji. A w sumie mogłoby być odblaskowe ;)

Taki setup został przeze mnie solidnie sprawdzony podczas naszego weekendowego bikepackingu po Dolnośląskim Szlaku Piwa i Wina. Nie jest to test długodystansowy, więc nie mam pojęcia, jak te rzeczy będą wyglądały po kilku tysiącach kilometrów. Ale dotychczasowe kilometry pozwalają być dobrej myśli.

Już teraz Wam powiem, że to zestaw, na który na pewno się przesiadam, zastępując pełnowymiarową torbę na kierownicę, która jest zdecydowanie mniej wygodna w użytkowaniu. Więc długookresowa opinia też na pewno wyląduje kiedyś na blogu.


Blackburn Outpost Cargo Cage i Restrap Fork Bag

Blackburn Outpost Cargo Cage z torbami Restrap


Montaż do ramy
Koszyki Blackburn bardzo łatwo mocuje się do ramy, ilość otworów montażowych pozwala na wiele wariacji dotyczących wysokości czy niestandardowego rozstawu śrub w ramie.
Jedno na co musiałam zwrócić uwagę to zastosowanie podkładki pod śrubkę mocującą koszyk do widelca, by ta przez swoją długość nie zrobiła dziury w karbonie.

W koszyku pozostawiłam paski Blackburn, bo mają one od spodu gumowanie, które wydawało mi się bardziej funkcjonalne niż paski Restrap.

Pakowanie
Do toreb włożyłam zestaw noclegowy, ubrania na zmianę oraz jednego ljofa.
Starałam się, by na pierwszy raz nie były za ciężkie a ciężar rozlokowany był mniej więcej po równo. By w trakcie jazdy nie ściągało mi kierownicy na jedną ze stron. Niestety na początku nie myślałam, że będę pisać o nich na blogu, więc nie ważyłam całego zestawu.
Samo pakowanie worka jest raczej wygodne. Nieco sztywniejszy materiał pomaga w utrzymaniu odpowiedniego kształtu całości.
Montaż worka do koszyka też przebiega szybko i nie wymaga żadnych większych kombinacji.
Gumowane paski jak na razie działają bez zarzutów.


Blackburn Outpost Cargo Cage i Restrap Fork Bag
Koszyk ma trzy otwory, przez które można przewlec paski mocujące.
Blackburn Outpost Cargo Cage i Restrap Fork Bag
Przytroczony worek jest bardzo stabilny i dobrze trzyma się koszyka.

Torby bikepackingowe montowane na widelcu
Jedyny minus – napisy po jednej stronie zawsze będą do góry nogami. Niby nic, ale ja mam problem z takimi rzeczami :)
Blackburn Outpost Cargo Cage i Restrap Fork Bag
Widok z gory. Pusta kierownica to zdecydowany plus i pełna swoboda dla rąk.

Torby bikepackingowe na widelcu
Torby oczywiście nie muszą być wypchane w całości. Paski pozwalają je kompresować.
Torby bikepackingowe  na widelcu
Przelotki w worku Restrap dbają o to by wszystko było na swoim miejscu.

Blackburn Outpost Cargo Cage i Restrap Fork Bag
Niestety z torbami nie jeździłam jeszcze w dużym deszczu.
Torby bikepackingowe montowane na widelcu
Worek zwijany od gory to jedno z najwygodniejszych rozwiązań.

Blackburn Outpost Cargo Cage i Restrap Fork Bag

Jazda, jazda, jazda
Decydując się na koszyki Blackburn Outpost Cargo Cage byłam przede wszystkim ciekawa, jak będzie się zachowywał rower z takim obciążeniem. Miałam obawy, że ciężar mocno czuć będzie na kierownicy, a worki będą ograniczać w jakiś sposób zwrotność roweru i utrudniać panowanie nad nim.

Nic takiego nie miało jednak miejsca.
W lekkim terenie i na asfalcie rower prowadzi się porównywalnie do tego bez obciążenia na widelcu. Jedynie gdy chcę na chwilę puścić kierownicę, to niewyważone dobrze worki powodują zakręcanie a w najgorszym wypadku glebę. Ale z torbą na kierownicy sytuacja ma się przecież podobnie.

Worki w koszykach wygodne są też w obsłudze. Szybko się je ściąga, jest do nich łatwy dostęp od góry. W trakcie biwakowania też jest jakoś prościej z nimi niż z torbą na kierownicy.

W trudniejszym terenie, na wertepach, gdzie przednie koło podbijane jest przez korzenie i kamienie, worki są raczej stabilne. Ale tu ostateczny werdykt wydam po jakiejś konkretnej górskiej wyprawie.

Wodoodporności worków jeszcze nie sprawdziłam. Ale z nią raczej nie będzie żadnych problemów. Minimalna ilość szwów i materiał taki sam, jak w używanych przeze mnie już torbach Restrap nie budzi moich obaw.

Jeśli jest jeszcze coś, co mogłabym o nich napisać, piszcie z komentarzach. Jeśli macie pytania, śmiało, na wszystkie w miarę możliwości odpowiem.

Słowem podsumowania tego mini-testu.

W przypadku małych ram i małej ilości miejsca przy kierownicy koszyki mocowane na widelcu okazują się świetną alternatywą dla torby na kierownicę. Dla mnie ma to sens i wszystkie następne bikepackingi będę realizowała właśnie w ten sposób.


…
Dolnośląski Szlak Piwa i Wina
…

Blackburn Outpost Cargo Cage i Restrap Fork Bag
…
Blackburn Outpost Cargo Cage i Restrap Fork Bag
…

Blackburn Outpost Cargo Cage i Restrap Fork Bag

Czy ten wpis był pomocny?

Kliknij gwiazdkę!

Średnia ocena 3 / 5. Oceniłeś wpis 2

Brak ocen. Bądź pierwszy!

Chcesz więcej?

Zajrzyj na moje inne kanały!

Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

Powiedz, jak mogę to zmienić?

Chcesz więcej takich materiałów?
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Picture of Dorota Juranek

Dorota Juranek

Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
Wszystkie wpisy »

komentarze

3 Responses

  1. Arek pisze:
    16 lutego 2022 o 21:40

    Ale minusem jest aerodynamika. Chyba takie worki takie duże generują większy opór niż tylne małe sakwy które schowane są za nogami rowerzysty. Jeżeli to nie przeszkadza to wszystko jest ok. Ogólnie moim zdaniem to dobre rozwiązanie i wygodne :-).

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      18 lutego 2022 o 22:07

      Wydaje mi się jednak, że nie ma to znaczenia czy opór stawiają torby z przodu, czy z tyłu ;)

      Odpowiedz
  2. rurokura pisze:
    18 lutego 2022 o 21:16

    Hejho! Restrap -dobra jakość. Blackburn – nie do zajechania. Pomysł na większą pakowność w małych ramach dobry. Ale przerobiliśmy ten pomysł z moją partnerką.. na dłuższą metę -upierdliwe. Trzeba dokładnie upychać i dociągać troki.
    Wyobraź sobie ,że jedziesz tak otorbionym rowerem w mieszaną pogodę i raz pada ,a raz nie .. ja bym oszalał. Na chwilę obecną rozważamy mini sakwy z oltrieba .. łatwiej coś schować i wyciągnąć na szybko. Łatwiej zdemontować sakwę idąc do obozu. Myślę ,że oba rozwiązania są niezłe, ostatecznie to rzecz gustu i $$. Pozdro!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przeczytaj też to

warszawa gdańsk trasa rowerowa
bikepacking

Warszawa – Gdańsk czyli dobry pomysł na długi weekend

5 (2) Warszawa – Gdańsk: Trzy dni, 450 kilometrów, hamak zamiast hotelu i szum lasu

więcej »
15 maja 2025 Brak komentarzy
szlak wokół zalewu szczecińskiego
bikepacking

Rowerowy Szlak Wokół Zalewu Szczecińskiego – wszystko, co musisz wiedzieć

4.8 (8) Szlak Wokół Zalewu Szczecińskiego robi się coraz popularniejszy. Warto go przejechać zanim na

więcej »
24 kwietnia 2025 Brak komentarzy
liv langma advanced
recenzje

Liv Langma Advanced Pro – rower szosowy dla dziewczyny

5 (1) W świecie rowerów szosowych, gdzie każdy detal ma znaczenie, Liv Langma Advanced Pro

więcej »
15 kwietnia 2025 Brak komentarzy
porady

Jak wyprać puchową kurtkę? Poradnik krok po kroku.

5 (3) W życiu każdego z nas przychodzi taki moment, że twoja ulubiona puchowa kurtka,

więcej »
3 kwietnia 2025 Jeden komentarz
WIĘCEJ
Facebook Youtube Instagram
Postaw mi kawę na buycoffee.to

© 2023  All rights reserved.
Dorota Juranek Mamba On Bike
NIP 6342577792