Przejdź do treści
  • BLOG
    • współpraca
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
    • porady
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • ULTRA
  • INNE
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • SKLEP
    • Sklep
    • Koszyk
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Regulamin obozów
Menu
  • BLOG
    • współpraca
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
    • porady
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • ULTRA
  • INNE
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • SKLEP
    • Sklep
    • Koszyk
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Regulamin obozów
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Facebook Youtube Instagram

Inspiracje na destynacje – biwakowo na Velo Dunajec

  • 15/09/2020
  • 4 komentarzy
5
(1)

Velo Dunajec planowaliśmy przejechać już od dawna. Zapowiadał się idealny pogodowo weekend, więc mimo sporego zmęczenia tygodniem znów wstaliśmy rano skoro świt. Początkowo plan obejmował zrobienie całej trasy na lekko, z Wietrzychowic do Zakopanego w jeden dzień i drugiego dnia powrót. Ostatecznie padło na jazdę z tobołkami i nocleg nad Jeziorem Czorsztyńskim, więc trasa została przez nas skrócona. Okazało się to bardzo dobrym pomysłem, bo Velo Dunajec póki co trochę mnie zawiodło.


Velo Dunajec biwakowo – trasa

Dystans: 119 km i 133 km
Przewyższenie: 1042 i 1044 metrów
Czas: dwa dni
Poziom trudności kondycja 1-5: 4
Poziom trudności technika 1-5: 1
Rodzaj roweru: gravel/szosa (krótki fragment Szczawnica – Czerwony Klasztor jest szutrowy)

Trasa na Stravie



Trasa w Garmin



Pełny opis z aktualizacjami trasy Velo Dunajec znajdziesz na stronie Velo Małopolska.

Velo Dunajec biwakowo – dzień pierwszy


Czchów
Zaczynamy na rynku w Czchowie, gdzie bezpiecznie można zostawić samochód.
Prom Czchów
Promem przeprawiamy się na drugą stronę Dunajca.
Prom Czchów
Promy zawsze kojarzą mi się z długimi dystansami. Może dlatego, że na Górnym Śląsku tego nie mamy :)

Velo Dunajec - Jezioro Czchowskie
Trasa z Czchowa do Gródka nad Dunajcem poprowadzona jest objazdem, bo to fragment Velo Dunajec jeszcze nie zrealizowany. Mimo to droga jest dość przyjemna i widokowa.
Velo Dunajec
Niestety z Gródka aż pod Nowy Sącz jedzie się już główną drogą. I dopiero za miejscowością Wielogłowy wskakujemy na ścieżkę rowerową poprowadzoną wałami.
Velo Dunajec
W Nowym Sączu na horyzoncie pojawiają się też góry. Czujne oko wyłapuje Radziejową, pod którą niedawno przejeżdżałam przy okazji Poland Gravel Race.

Velo Dunajec - Nowy Sącz
Wreszcie jest i tytuowy Dunajec.
Velo Dunajec kładka nad Popradem
… oraz przejazdy przez liczne mosty. Tu akurat nowa kładka nad Popradem.
Velo Dunajec kładka nad Popradem
Trasę teoretycznie można przejechać szosą. Tylko 10 km na przełomie Dunajca poprowadzone jest szutrami. My wolimy jednak gravele.

Velo Dunajec
Pomiędzy Starym Sączem a Krościenkiem nad Dunajcem odczuwam pewien dysonans poznawczy. Świetnie prowadzone fragmenty ścieżki rowerowej przetykane są połączeniówkami prowadzącymi po wyjątkowo ruchliwej drodze publicznej. Nie zabierajcie tutaj dzieci. Zdjeć z tej „autostrady” z wiadomych przyczyn nie ma.
Przełom Dunajca
Jak widać po obrazkach, dość szybko zaczyna robić nam się ciemno. Niestety zaczęliśmy naszą wycieczkę dość późno, potem jechaliśmy sobie niespiesznie, a po drodze miały jeszcze miejsce przygody ze źle zaimportowanym trakiem.
Przełom Dunajca
Nie ma jednak tego złego. Zazwyczaj zatłoczoną przez turystów Drogę Pienińską pokonujemy tuż po zachodzie, dzięki czemu jest luz i nie ma niepotrzebnej irytacji „niedzielnymi” rowerzystami.

Trzy Korony
W ekspresowym tempie pokonujemy 10 km szutru. Szybkie foto z widokiem na Trzy Korony.
Zapora Niedzica
Zakładamy lampki i nad Zaporę w Sromowcach Wyżnych dojeżdżamy już po ciemku.
Zapora Niedzica
Chwalę się – wszystkie zdjęcia z tego wpisu robione są telefonem :-O

Gdy docieramy do Niedzicy, jest koło 20. W miasteczku cicho sza, ani jednej otwartej knajpy, ani jednego sklepu. Trochę zbija nas to z tropu. Mieliśmy zjeść tu coś ciepłego na kolację.
Następuje modyfikacja planów. Zjeżdżamy z Velo Dunajec i główną drogą, jak najszybciej lecimy do miejscowości Frydman, gdzie podobno jest sklep spożywczy otwarty do późna. Co oznacza „późno”, tego nie wiemy.

Na szczęście sklep faktycznie jest otwarty, kupujemy dość oryginalny zestaw kolacyjny i jedziemy do Przystani Wodnej Frydman, gdzie rozbijamy obozowisko.


biwak
Dwa obrócone do góry nogami rowery i rozwieszony pomiędzy nimi tarp – wyszedł nam całkiem fajny namiocik.
biwak
W planach było jeszcze ognisko, ale gdy zapakowałam się w bivy i śpiwór, doszłam do wniosku, że ogień z gazowej butli wystarczy :)
bivak
Dobranoc.

Velo Dunajec biwakowo – dzień drugi

biwak
A tak nasze obozowisko wygląda za dnia. 30 metro od brzegu jeziora.
biwak
Nowy sposób mocowania tarpa sprawdził she bardzo dobrze.
biwak
W nocy było całkiem ciepło. Zestaw bivy, śpiwór, mata i tarp pozwoliły wyspać się dość komfortowo.

Jezioro Czorsztyńskie - Velo Dunajec
Widoki nad ranem nad jeziorem mega klimatyczne.
Jezioro Czorsztyńskie - Velo Dunajec
Bardzo żałowałam, że nie wzięłam ze sobą porządnego aparatu.
Jezioro Czorsztyńskie - Velo Dunajec
W takim klimacie owsianka smakowała 10 razy lepiej niż zazwyczaj.

Jezioro Czorsztyńskie - Velo Dunajec
Drugi dzień to objazd Jeziora Czorsztyńskiego i powrót na Velo Dunajec.
Velo Dunajec
Z objazdu jeziora nie mamy zbyt wielu zdjęć, bo mam mocno mieszane uczucia jeśli chodzi o ścieżkę Velo Czorsztyn.
Jezioro Czorsztyńskie - Velo Dunajec
Bardzo kiepskie oznakowanie i wstawiane wszędzie metalowe barierki … nie tak to powinno wyglądać.

Jezioro Czorsztyńskie
W Czorsztynie postanawiamy przeprawić się do Niedzicy mini-promem. Na szczeście to już wrzesień, przez co turystów mniej i kolejki niedługie.
Jezioro Czorsztyńskie
Mała motorówka bardzo szybko transportuje nas na drugą stronę jeziora.
Jezioro Czorsztyńskie
W planie wycieczki nie ma zwiedzania. Zamki oglądamy więc tylko z zewnątrz.

Jezioro Rożnowskie
W Niedzicy wskakujemy z powrotem na Velo Dunajec i tą samą droga wracamy do Czchowa.
Jezioro Rożnowskie
Po drodze zaliczamy tak samo nieprzyjemne jak dzień wczesniej odcinki z samochodami, kolejną bombę Artura i drastycznie spadającą średnią prędkość.
Prom Czchów
Na szczęście prom czynny do 22, my ładujemy się do niego krótko przed 21.

To była prawdziwa wycieczka w ideologii slow ride :)
Na Velo Dunajec jeszcze przyjadę, ale dopiero gdy otworzą wszystkie odcinki.
Do następnego.
Baj

Czy ten wpis był pomocny?

Kliknij gwiazdkę!

Średnia ocena 5 / 5. Oceniłeś wpis 1

Brak ocen. Bądź pierwszy!

Chcesz więcej?

Zajrzyj na moje inne kanały!

Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

Powiedz, jak mogę to zmienić?

Chcesz więcej takich materiałów?
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Dorota Juranek

Dorota Juranek

Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
Wszystkie wpisy »

komentarze

4 odpowiedzi

  1. Barmanekm pisze:
    16 września 2020 o 07:56

    Hej Mamba,
    Jaką i jak lampkę montujesz do Graila CF?
    Czy ma wystarczający zasięg na wprost?

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      16 września 2020 o 17:32

      Lampka to Knog PWR Trail, będzie recenzja na blogu :)

      Odpowiedz
  2. Piotr pisze:
    17 września 2020 o 07:35

    Witaj. A na tej wycieczce z jakiej firmy tobołki?

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      17 września 2020 o 08:45

      To Restrap w wersji Race.
      W przyszłym tygodniu na blogu powinien być wpis.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przeczytaj też to

Akademia Bikepackingu
bikepacking

Akademia Bikepackingu Jack Wolfskin 2023

5 (4) Akademia Bikepackingu była pomysłem, który powstał w mojej głowie, gdy razem z Michałem

więcej »
18 września 2023 2 komentarze
Bikefitting Velolab
porady

Bikefitting – jak ustawić dobrą pozycję na rowerze?

5 (8) Mimo iż od przeszło 20 lat jeżdżę na rowerze to dopiero niedawno zdecydowałam

więcej »
12 września 2023 Brak komentarzy
relacje

Łemko Gravel 2023

4.4 (5) Łemko Gravel to jeden z trzech wyścigów zaproponowanych przez organizatorów w ramach Podkarpackie

więcej »
9 sierpnia 2023 4 komentarze
Race Balm
porady

RaceBalm – kosmetyki dla osób aktywnych

5 (2) RaceBalm to seria kosmetyków przeznaczonych dla osób aktywnych, uprawiających sport zarówno zawodowo jak

więcej »
7 sierpnia 2023 Brak komentarzy
WIĘCEJ
Facebook Youtube Instagram
Postaw mi kawę na buycoffee.to

© 2023  All rights reserved.
Dorota Juranek Mamba On Bike
NIP 6342577792

Strona posługuje się plikami cookies w celu prawidłowego jej działania. Kontynuując zgadzasz się na korzystanie z plików cookies zgodnie z naszą polityką prywatności.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT