Przejdź do treści
  • GŁÓWNA
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
  • GŁÓWNA
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Bieszczady
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Płaskopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • PORADY
  • INNE
    • ULTRA
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • WSPÓŁPRACA
  • Sklep
    • Sklep
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
    • Koszyk
Facebook Youtube Instagram

Evoc Hip Pack Pro czy Race? – porównanie rowerowych nerek

  • 21/11/2018
  • 10 komentarzy
POSTAW KAWE
5
(5)

Gdy tylko na rynku rowerowych toreb pojawiła się alternatywa dla plecaków w postaci tak zwanych nerek, od razu zostałam ich wierną fanką. Nie ciepię mieć mokrych pleców, spiętych i zmęczonych ramion. Nie lubię, gdy na stromych zjazdach plecak spada mi na kask, nie używam też bukłaków. Więc gdy tylko to możliwe, na rowerowe wycieczki, eskapady, a nawet zawody wybieram nerkę.

Najpierw był to Camelback Palos, potem nieco mniejszy i bardziej mi odpowiadający Evoc Hip Pack Race. Po dwóch latach intensywnego użytkowania zdania na temat nerek nie zmieniłam. Jeśli tylko nie potrzebuję większej ilości wyposażenia, szykując się na rower, z szafy wyciągam nerkę Evoca.

W sezonie 2019 Evoc poza sprawdzonym Hip Pack Race proponuje dwie nowe nerki: Hip Pouch o pojemności 1 litra oraz Hip Pack Pro 3L

Czym różni się nowa wersja Pro od klasycznej Race? Poza ceną oczywiście. Którą z nich wybrać? Czy jest sens wymienić Race na lepszy model. Zobaczcie sami.

Evoc Hip Pack Pro 3L

Evoc Hip Pack PRO - z przodu
Evoc Hip Pack PRO jest ulepszoną wersją Hip Pack Race. W sprzedaży dostępne są obydwie wersje. Zarówno PRO jak i Race mają tą samą pojemność – 3 litry oraz wymiary. Obydwie można zakupić w zestawie z bukłakiem. Wersja PRO jest o 80 gramów cięższa.
Evoc Hip Pack Pro - kolor
Nerki Evoc wykonane są z wytrzymałych materiałów. Jeszcze nigdy nie udało mi się nic przetrzeć czy popruć. Model Race średnio raz w miesiącu prałam w pralce z innymi ciuchami, mimo iż producent tego nie zaleca. Z nerką nic się nie stało, a po takim odświeżeniu wygląda jak nowa.

Evoc Hip Pack Pro - tył
W nowej wersji Pro zmieniony został przede wszystkim pas biodrowy. Wzorem plecaków zastosowano elastyczny materiał Airo Flex, który charakteryzuje się wysoką przepuszczalnością powietrza i zapewnia wygodne ułożenie nerki na biodrach. Po pierwszych jazdach mogę szczerze przyznać, iż pas jest masywniejszy, ale zdecydowanie wygodniejszy niż ten w wersji klasycznej.
system air flow contact
Air Flow Contact System ma na celu odseparowanie nerki od pleców, tak by możliwa była wentylacja i przepływ powietrza. W modelu Hip Pack Pro zmienione zostało ułożenie kanałów i kształt pianki EVA. Dodano także elementy konstrukcyjne poprawiające wentylację w samym pasie biodrowym.

Evoc Hip Pack Pro - z boku
Podobnie jak w modelu Race, po obu stronach pasa biodrowego znajdują się zapinane na zamek kieszonki. Tym razem jednak odpinają się one w drugą stronę (tą bardziej ergonomiczną). Mała rzecz zmieniona, a jak cieszy. W modelu PRO obie kieszonki wykonane są z nieprzemakalnego materiału, w wersji Race jedna dalej jest z siateczki.
Evoc Hip Pack Pro - boczne kieszonki
Po obu stronach Evoc Hip Pack Pro znajdują się także siateczkowe kieszenie, które możemy wykorzystać jako miejsce na dwa dodatkowe bidony lub bonusowe kieszonki na różne rowerowe „przydasie” typu kurtka wiatrówka, buff czy batonik uzupełniający energię. Kieszonki te kompresowane są specjalnymi taśmami. W przypadku wykorzystywania bidonów, te stabilizowane są za pomocą dodatkowych gumek. Niestety nie miałam jeszcze okazji testować tego wynalazku.

Evoc Hip Pack PRO - narzędziownik
W przedniej kieszeni zapinanej na zamek znajdziemy małe kieszonki przydatne do rozlokowania narzędzi i innych rowerowych szpargałów.
Evoc Hip Pack PRO - nieprzemakalna kieszonka
Kolejnym dodatkowym ficzerem wersji PRO jest nieprzemakalna kieszonka na dokumenty, kluczyki etc.

Jedną z kontrowersyjnych zmian w nowej wersji Hip Pack Pro jest system VENTIFLAP. To te niebieskie paski widoczne na zdjęciach ulokowane w okolicy pasa biodrowego. W teorii zadaniem systemu ma być dostosowanie do aktualnych warunków na trasie. Gdy podjeżdżamy pod górę, luzujemy paski uzyskując większą wygodę i wentylację. Na czas zjazdu ściągamy paski uzyskując lepsze dopasowanie nerki do bioder, większą stabilność i mniejsze prawdopodobieństwo dyndania nerki. W praktyce zakres regulacji po każdej ze stron to podobno jeden cal. Póki co z dużym dystansem i rezerwą podchodzę do tej funkcjonalności. Pomysł wydaje się fajny i w wersji Race działał całkiem dobrze. Tutaj wydaje się być niedopracowany albo przekombinowany. Z ostatecznym osądem chciałabym jednak poczekać. Na razie bowiem w nerce przejeździłam dopiero dwa weekendy.

Ventiflap
System VENTIFLAP zwiększa dystans nerki od bioder na podjeździe poprawiając przy tym wentylację. Na zjeździe dociska nerkę bliżej do ciała zwiększając jej stabilność.
Evoc Hip Pack Pro - bikłak
Każdy z modeli dostępny jest także w wersji z 1.5 litrowym bukłakiem. Niewątpliwym plusem bukłaka jest duży otwór wejściowy, dzięki któremu łatwo jest dbać o jego czystość. Funkcjonalnym dodatkiem jest mocowanie rurki bukłaka magnesowym klipsem do pasa biodrowego.

Jak wyglądają różnice pomiędzy Evoc Hip Pack Race a Evoc Hip Pack Pro w bezpośrednim porównaniu możecie zobaczyć na zdjęciach poniżej.

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania piszcie w komentarzach. Odpowiem na nie jak najszybciej będę mogła.

Jeśli zastanawiacie się nad zakupem któregoś modelu zapraszam do mojego SKLEPU.

Więcej informacji o produktach EVOC znajdziecie na stronie producenta.

Evoc Hip Pack Pro
…
Evoc Hip Pack Pro
…
Evoc Hip Pack Pro
…

Którą nerkę wybrać?
Ja wybieram wersję Pro.

Dlaczego?

Ponieważ bardzo spodobał mi się nowy pas biodrowy. Jest szerszy i wygodniejszy. Kieszonki w pasie biodrowym odpinają się w wygodniejszą stronę a siateczkowe kieszonki na bidony można wykorzystać jako miejsce na dodatkowy bagaż (bidon mam w ramie, tam gdzie jego miejsce).

No i oczywiście ze względu na kolor.
Eksperyment z powrotem do klasycznej czerni oraz stonowanych kolorów w tym sezonie nie wypalił. Ubrani na czarno riderzy na zdjeciach wyglądają po prostu słabo, a aparaty mają problem ze złapaniem ostrości. Powracam więc powoli do kolorów, a limonkowa nerka jest bardzo dobrym pierwszym krokiem.

EVOC HIP PACK PRO – KUP TUTAJ

EVOC HIP PACK RACE – KUP TUTAJ

Czy ten wpis był pomocny?

Kliknij gwiazdkę!

Średnia ocena 5 / 5. Oceniłeś wpis 5

Brak ocen. Bądź pierwszy!

Chcesz więcej?

Zajrzyj na moje inne kanały!

Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

Powiedz, jak mogę to zmienić?

Chcesz więcej takich materiałów?
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Picture of Dorota Juranek

Dorota Juranek

Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
Wszystkie wpisy »

komentarze

10 Responses

  1. Dominik pisze:
    22 listopada 2018 o 19:29

    I tu sie przyczepie do samego worka na wode czemu wyjście nie jest kątowe skoro rurka idzie w bok? Tam ewidentnie powinno byc kolanko 90 stopni bo przy 190 rurka jest jakas krótkawa a dwa worek przy napełnianiu sie gnie wygina i denerwuje.

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      22 listopada 2018 o 20:39

      Z wyginaniem worka przy napełnianiu nie miałam problemów, ale kwestia rurki faktycznie do poprawki. Polityka Evoca jest na tyle fajna, że biorą pod uwagę info zwrotne i użytkowników, nie wiem jak z bukłakiem, bo na pewno robią ich dużo mniej niż plecaków, ale może w następnej serii to poprawią.

      Odpowiedz
  2. Robert pisze:
    19 marca 2019 o 16:15

    Czy będzie tu pasował bukłak innego producenta, mam 2 litrowy bukłak source ulimate i najchętniej nie kupował bym kolejnego? :)

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      19 marca 2019 o 18:38

      Podeślij linka ze zdjęciem.

      Odpowiedz
    2. mamba pisze:
      19 marca 2019 o 18:41

      Znalazłam foto. Twój bukłak jest przeznaczony do plecaków, jest podłużny, w nerkach bukłaki są poprzeczne. Teoretycznie dałoby się klasyczny plecakowy bukłak włożyć na leżąco, ale jak to będzie działać? Hmm, nie mam pojęcia.

      Odpowiedz
  3. Robert pisze:
    19 marca 2019 o 18:57

    Spróbuję najpierw bez, najwyżej dokupię oddzielnie, dziękuję za pomoc!!!!

    Odpowiedz
  4. Dariusz pisze:
    14 maja 2019 o 20:24

    psss… chyba literówka ? „W podelu PRO”

    Odpowiedz
    1. mamba pisze:
      14 maja 2019 o 20:59

      Dzięki, poprawione.

      Odpowiedz
  5. Paweł pisze:
    13 października 2020 o 11:03

    Jak to wygląda jeżeli chodzi o wygodę? Ile kilogramów udało wam się upchnąć żeby dalej było przyjemnie i wygodnie?

    Odpowiedz
  6. Michał pisze:
    5 kwietnia 2024 o 10:59

    Cześc
    A pytanie odnosnie nerki dueter 3 pulse i thule rail hip pack 4
    planuje własnie zakupu nerki i sie zastanwiam któe wybrac
    wiem ze camleback ma troche słabsza wentylacje, no tomiast nie wiem jak to wyglada z thule? dueter wygladą najbardziej na masywna taka chyba co ?
    i dlatego tez skłaniam ku evoc

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przeczytaj też to

warszawa gdańsk trasa rowerowa
bikepacking

Warszawa – Gdańsk czyli dobry pomysł na długi weekend

5 (1) Warszawa – Gdańsk: Trzy dni, 450 kilometrów, hamak zamiast hotelu i szum lasu

więcej »
15 maja 2025 Brak komentarzy
szlak wokół zalewu szczecińskiego
bikepacking

Rowerowy Szlak Wokół Zalewu Szczecińskiego – wszystko, co musisz wiedzieć

4.8 (8) Szlak Wokół Zalewu Szczecińskiego robi się coraz popularniejszy. Warto go przejechać zanim na

więcej »
24 kwietnia 2025 Brak komentarzy
liv langma advanced
recenzje

Liv Langma Advanced Pro – rower szosowy dla dziewczyny

5 (1) W świecie rowerów szosowych, gdzie każdy detal ma znaczenie, Liv Langma Advanced Pro

więcej »
15 kwietnia 2025 Brak komentarzy
porady

Jak wyprać puchową kurtkę? Poradnik krok po kroku.

5 (3) W życiu każdego z nas przychodzi taki moment, że twoja ulubiona puchowa kurtka,

więcej »
3 kwietnia 2025 Jeden komentarz
WIĘCEJ
Facebook Youtube Instagram
Postaw mi kawę na buycoffee.to

© 2023  All rights reserved.
Dorota Juranek Mamba On Bike
NIP 6342577792