Skip to content
  • BLOG
    • współpraca
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
    • porady
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • ULTRA
  • INNE
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • SKLEP
    • Sklep
    • Koszyk
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
Menu
  • BLOG
    • współpraca
  • MIEJSCA
    • Polska
      • Beskid Niski
      • Beskid Mały
      • Beskid Sądecki
      • Beskid Śląski
      • Beskid Żywiecki
      • Gorce i Pieniny
      • Jura Krakowsko-Częstochowska
      • Katowice i okolice
      • Małopolska
      • Sudety
      • Suwalszczyzna
      • Zakopane i Tatry
    • Austria
      • Ischgl
      • Saalbach – Hinterglemm
      • Salzkammergut
    • Chorwacja
    • Czechy
    • Maroko
    • Słowacja
    • Szwajcaria
    • Włochy
      • Finale Ligurie i San Remo
      • Lago di Garda
      • Livigno
      • Toskania
      • Valsugana
    • Wyspy Kanaryjskie
    • SINGLETRACKI i BIKE PARKI
  • SPRZĘT
    • testy i recenzje
    • porady
  • BIKEPACKING
  • GRAVEL
  • ULTRA
  • INNE
    • ZWIFT
    • morsowanie
    • relacje
    • kolarska kuchnia
    • zimowo
    • life behind bars
    • o treningu
    • GIRLS on BIKES
    • rekonstrukcja ACL
    • przemyślenia
    • maratonowo
    • Geocaching
  • SKLEP
    • Sklep
    • Koszyk
    • Regulamin sklepu, polityka prywatności i plików cookies
Facebook Youtube Instagram

Torby bikepackingowe Blackburn – recenzja

  • 19/03/2023
  • 4 komentarzy
5
(2)

Jakie torby do gravela? Jakie tasie na bikepackingi?
Tym razem na tygodniowy credit card bikepacking po Gran Canarii zabraliśmy ze sobą zestaw od Blackburn. Jak się sprawdził i czy polecamy?
Dla tych, którzy od razu lubią przechodzić do konkretów – bierz Pan, będziesz Pan zadowolony!
Tych, którzy wolą na spokojnie, zapraszam do recenzji.


Torby do testów przekazał ich dystrybutor na Polskę AMP POLSKA


Do testów otrzymaliśmy zestaw składający się z:

  • torba podsiodłowa – OUTPOST ELITE UNIVERSAL SEAT PACK – cena 899 zł
  • torby/worki na widelec – OUTPOST ELITE CARGO BAG – cena 219 zł
  • framebag – OUTPOST ELITE FRAME BAG SMALL – cena 569 zł
  •  
    Z torbami przejechaliśmy kilkaset kilometrów po Gran Canarii. Sprawdziliśmy ich pojemność, funkcjonalność, wygodę użytkowania, wytrzymałość na przetarcia i deszcz oraz oceniliśmy wygląd.
    Póki co, nie wykorzystana została torba podsiodłowa. Okazało się, że na jazdę z kartą kredytową cały zestaw toreb to za dużo i trzeba by wozić w środku powietrze :) Opinia na jej temat i wrażenia z użytkowania zostaną uzupełnione w najbliższym czasie.


    blackburn

    Blackburn OUTPOST ELITE CARGO BAG – torba na widelec


    Informacje producenta:

    Pojemność: 6.5 l
    Wymiary: 475 x 325 x 150mm
    Waga: 113g

  • Została zaprojektowana tak, by idealnie pasowała do koszyków Outpost Cargo Cage
  • Uszyta w wodoodpornych i wytrzymałych nylonów – 420d i 840d
  • Zwijana od góry zapewnia dobry dostęp do wnętrza oraz wodoodporność
  • W pełni wodoodporna, zgrzewane szwy eliminują ryzyko przeciekania torby
  • Dożywotnia gwarancja
  •  


    Po Restrapie, Apidurze i Geosminie, to czwarty komplet worków na widelec, z którymi miałam okazję jeździć.
    Pole do porównań jest więc całkiem spore.
    Jak już wspominałam wcześniej, z powodu małej ramy i małej odległości od kierownicy do przedniego koła, worki mocowane na widelec są dla mnie najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o bagaż z przodu roweru.

    Z wszystkich wymienionych wcześniej producentów Blackburn ma worki wykonanie z najcieńszego i najlżejszego materiału. Według tabelki są też najbardziej pojemne. Co znalazło potwierdzenie w rzeczywistości. Worki są w pewnym sensie elastyczne, przez co łatwiej się je wypakowuje sprzętem i rzeczami. W środku są dość śliskie, co też ułatwia upychanie bagażu. .

    OUTPOST ELITE CARGO BAG są zwijane od góry, dzięki czemu utrzymują wodoodporność. Podczas kilku spotkań z grancanaryjskimi kamieniami wykazały się też odpornością na przetarcia. Worki współpracują z koszykami Blackburn Outpost Cargo Cage, ale z innymi też znajda wspólny język.
    Warto zwrócić uwagę na fakt, że od tego roku koszyki zostały trochę przeprojektowane. Dołożone zostały otwory montażowe, dzięki czemu jest jeszcze łatwiej dopasować je do swojego roweru.


    OUTPOST ELITE CARGO BAG
    To mój pierwszy kontakt z produktami Blackburn (nie licząc koszyków). Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne.
    OUTPOST ELITE CARGO BAG
    Torby są bardzo starannie wykonane z dbałością o szczegóły.
    OUTPOST ELITE CARGO BAG
    Materiał jest dość cieńki, ale wytrzymały.

    OUTPOST ELITE CARGO BAG
    Worki zrobione są z budzącego zaufanie materiału i dobrze wyglądają na rowerze.
    OUTPOST ELITE CARGO BAG
    Do taśm mocujących można przyczepić także lampkę lub odblask.
    OUTPOST ELITE CARGO BAG
    Paski są elementem koszyków Blackburn.

    Blackburn

    OUTPOST ELITE FRAME BAG SMALL – torba w ramę


    Informacje producenta:

    Pojemność: 3.4 l
    Wymiary: 355.6 x 254mm
    Waga: 205 g

  • W różnych rozmiarach pasuje do różnej wielkości ram. Produkowane są 4 rozmiary.
  • Uszyta z lekkich wodoodpornych materiałów
  • Dwie zewnętrzne kieszonki
  • W pełni wodoodporna, zgrzewane szwy eliminują ryzyko przeciekania torby
  • Posiada wodoodporne zamki
  • Posiada otwór na rurkę z bukłaka
  • Dwa zamki ułatwiające dostęp do zawartości torby
  • Dożywotnia gwarancja
  •  


    Frame bag to jedna z najlepszych toreb, jakie możemy mieć w rowerze. Wykorzystuje przestrzeń w przednim trójkącie, utrzymuje ciężar w centralnej części roweru przez co obniża też środek ciężkości, rower jest dzięki temu stabilniejszy.
    Frame bagi zawsze zaskakują mnie swoją pojemnością, są jak studnia bez dna.
    Pierwszy raz w życiu miałam okazje jeździć z frame bag-iem zajmującym cały trójkąt i muszę wiedzieć, że to jest strzał w dziesiątkę. Wygoda tej torby i jej możliwości są nieocenione. Jeśli tylko możemy mieć bidony w jakimś innym miejscu na rowerze lub możemy wykorzystać bukłak, to frame bag po prostu powinien być torbą pierwszego wyboru.

    Jeśli chodzi konkretnie o propozycję Blackburn-a, to na uwagę na pewno zasługuje materiał, z jakiego wykonana jest torba. Jest to sztywny i jednocześnie lekki nylon utrzymujący cały czas właściwy kształt torby. Zamki działają płynnie i pewnie. Torba jest klejoną i przez to wodoodporna. Póki co sprawdziliśmy to tylko w lekkim deszczu
    Torbę mocujemy do ramy rzepami, które możemy rozlokować w różnych miejscach. Wokół torby jest mnóstwo przelotek przez które je przewleczemy.
    Torba jest przystosowana do korzystania z bukłaka – jest wylot na rurkę i specjalny rzep stabilizujący.
    Dwie małe kieszonki są idealne do wożenia naklejek Mamba On Bike :)


    Blackburn OUTPOST ELITE FRAME BAG SMALL
    Do mojej ramy XS wybrałam torbę w rozmiarze S
    Blackburn OUTPOST ELITE FRAME BAG SMALL
    Torba mocowana jest do ramy rzepami.
    Blackburn OUTPOST ELITE FRAME BAG SMALL
    Jedyna rzecz, do której można mieć uwagi to brak jasnego koloru w środku. Taki ficzer pozwala łatwiej znajdować rzeczy w otchłani torby.

    OUTPOST ELITE FRAME BAG SMALL
    Cztery rozmiary pozwalają znaleźć wielkość idealnie pasująca do roweru.
    OUTPOST ELITE FRAME BAG SMALL
    Wodoszczelne zamki działają płynnie i się nie zacinają.
    OUTPOST ELITE FRAME BAG SMALL
    W torbie znajdują się szlufki do odprowadzenia wężyka z bukłaka.

    Ja jestem tą torbą zauroczona i na 100% będzie ona moim głównym wyborem na wyścigach ultra w tym roku. Jej pojemność pozwoli zmieścić do niej kurtkę i spodenki wodoodporne a także zapas przekąsek na całą noc. Dwa bidony na kierownicy lub bukłak na placach i można jechać.

    Mam nadzieję, że po całym sezonie uda się tu umieścić podsumowanie długodystansowego korzystania z tej torby.


    blackburn

    Blackburn OUTPOST ELITE UNIVERSAL SEAT PACK – torba podsiodłowa


    Informacje producenta:

    Pojemność: 5.25/6.95 l
    Wymiary: 355.6 x 254mm
    Waga: 572 g

  • Może być używana z tradycyjną sztycą lub ze sztycą opuszczaną
  • Stabilna, nie kołysze się na boki
  • W skład zestawu wchodzi worek i uprząż
  • Aluminiowy stelaż pozwala na odsunięcie torby od sztycy i ustabilizowanie bagażu
  • Wodoodporny worek ma zawór odpowietrzający, zgrzewane szwy eliminują ryzyko przeciekania torby
  • Dożywotnią gwarancja
  •  


    Podczas naszego wyjazdu podsiodłówka okazała się zbędna. Ilość zabieranych rzeczy na bikepacking z kartą kredytową jest nieporównywalnie mniejsza niż na bikepaking z biwaczkami i gotowaniem w terenie.
    Na razie musi więc Wam wystarczyć sama prezentacja torby Blackburn oraz kilka moich teoretycznych rozważań.

    Torba Blackburn Outpost Elite Universal Seat Pack bazuje na najlepszym rozwiązaniu występującym w torbach podsiodłowych. Jest nim połączenie worka i uprzęży, do której worek ów jest mocowany. Taki system ułatwia wyciąganie bagaży i nie zmusza do demontażu całej torby spod siodełka. Jeśli potrzebujemy zabrać bagaż ze sobą, zabieramy tylko worek z rzeczami a uprząż pozostaje przy rowerze.
    Ma to znaczenie także w przypadku złej pogody. Worek jest cześciowo chroniony przez uprząż przed błotem lecącym spod kół roweru. Czysty worek to przyjemniejsze korzystanie z rzeczy które są w jego środku. Na pewno wiecie, co mam na myśli :)

    Niecodziennym rozwiązaniem jest metalowa szyna pozwalająca na zamocowanie uprzęży na prętach pod siodełkiem. Pozwala to na korzystanie z uprzęży także, gdy w rowerze mamy sztycę opuszczaną. Czy to działa i jak? Na ten test musimy poczekać, gdy przyjdzie jechać nam jakąś grubszą wyprawę.
    Jedno jest pewne, wygląda to bardzo konkretnie i sensownie. Sama jestem bardzo ciekawa jak to się sprawdzi w praktyce.

    Worek podsiodłowy zrobiony jest z podobnego materiału co wcześniejsze worki na widelec. Jest dość cienki ale sprawia wrażenie wytrzymałego.
    Detale są dopracowane i przeszycia są bardzo staranne. Nie ma tu rzeczy, do której można się „doczepić”.


    Blackburn OUTPOST ELITE UNIVERSAL SEAT PACK
    Zestaw uprząż+worek to najlepsze, co do tej pory wymyślono, jeśli chodzi o torby podsiodłowe.
    Blackburn OUTPOST ELITE UNIVERSAL SEAT PACK
    Torbę można używać z lub bez metalowej szyny.
    Blackburn OUTPOST ELITE UNIVERSAL SEAT PACK
    Produkt jest dopracowany w szczegółach i wykonany z tuż dbałością o detale.

    Mam nadzieję, że ten test okazał się dla Was pomocny i przydatny.
    Jeśli macie jakieś doświadczenia z produktami marki Blackburn piszcie w komentarzach. Na pewno przydadzą się innym czytającym ten artykuł.


    mamba on bike

    Czy ten wpis był pomocny?

    Kliknij gwiazdkę!

    Średnia ocena 5 / 5. Oceniłeś wpis 2

    Brak ocen. Bądź pierwszy!

    Chcesz więcej?

    Zajrzyj na moje inne kanały!

    Bardzo mi przykro, że nie znalazłeś tu niczego dla siebie!

    Pomóż mi ulepszyć tego bloga!

    Powiedz, jak mogę to zmienić?

    Facebook
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Dorota Juranek

    Dorota Juranek

    Jeżdżę na rowerze, odkrywam nowe trasy i miejsca, robię zdjęcia oraz tworzę filmy. Pasją do podróżowania dzielę się tutaj oraz na kanale YouTube.
    Wszystkie wpisy »

    komentarze

    4 odpowiedzi

    1. Kris pisze:
      20 marca 2023 o 14:23

      Działa z myk mykiem ale… Jak masz fulla to spotkanie torby z kołem się zdarza. Jakość jest super ale… Po kilku tys km we ogląda to wszystko biednie choć działa

      Odpowiedz
      1. mamba pisze:
        20 marca 2023 o 20:38

        Dzięki za komentarz.
        Ja korzystałam kiedyś z podobnej torby ale z myk makiem w sztywniaku. Było bezpieczniej.
        Szczerze zupełnie nie wyobrażam sobie jazdy na fullu z torbą.

        Odpowiedz
    2. Torbacz pisze:
      20 marca 2023 o 22:34

      Prawie tysiaka za torbę podsiodłową? Powaga? Kroją tych rowerzystów aż miło…

      Odpowiedz
    3. Boguś pisze:
      23 marca 2023 o 10:37

      Czy te Twoje gogle to fotochromy? Możesz podać model i markę?

      Odpowiedz

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    przeczytaj też to

    Ultra Race Roztocze
    relacje

    Ultra Race Roztocze – 350 km widokowej sielanki

    5 (16) Ultra Race Roztocze to pierwszy z dwóch wyścigów organizowanych w tym roku przez

    więcej »
    16 maja 2023 3 komentarze
    Jack Wolfskin Teide
    Wyspy Kanaryjskie

    Z widokiem na Teide

    5 (6) Trzy lata temu wymyśliliśmy sobie z Arturem wyprawę bikepackingową wokół Teide. Niestety w

    więcej »
    6 maja 2023 Jeden komentarz
    Pirelli Cinturato Gravel M
    recenzje

    Pirelli Cinturato Gravel M – jakie opony do gravela?

    5 (3) Opony Pirelli Cinturato Gravel M w opiniach, które można znaleźć w internecie, przedstawiane

    więcej »
    17 kwietnia 2023 2 komentarze
    Bikepacking Gran Canaria
    bikepacking

    Bikepacking Gran Canaria – co, jak i gdzie?

    5 (5) Gran Canaria to bezapelacyjnie najbardziej urokliwa i najbardziej przyjazna rowerzystom wyspa spośród całego

    więcej »
    11 kwietnia 2023 Brak komentarzy
    WIĘCEJ
    Facebook Youtube Instagram

    © 2023  All rights reserved.
    Dorota Juranek Mamba On Bike
    NIP 6342577792

    Strona posługuje się plikami cookies w celu prawidłowego jej działania. Kontynuując zgadzasz się na korzystanie z plików cookies zgodnie z naszą polityką prywatności.
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    SAVE & ACCEPT